مستند "حکیم فاطمیون" منتشر شد+فیلم

مستند "حکیم فاطمیون" در خصوصزندگی شهید سید محمد حسن حسینی از فرماندهان لشکر فاطمیون منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ - 21June 2016

مستند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مستند کوتاه "حکیم فاطمیون" کاری از گروه رسانه ای فاطمیون است که به تازگی منتشر شده. این مستند در 7 دقیقه و به کارگردانی ساسان فلاح فر بخشی از زندگی شهید را به تصویر می کشد.

گفت و گو با پدر و مادر شهید حکیم و همسر وی به همراه تصاویر و فیلم صحبت های شهید در سوریه، بخش های این مستند را تشکیل می دهند.

سید محمد حسن حسینی با نام جهادی "سید حکیم" از جمله فرماندهان لشکر فاطمیون مدافعان حرم افغانستانی و از زبده ترین نیروهای اطلاعات عملیات و شناسایی بود. وی سال ها در کنار شهیدان "ابوحامد"؛ رضا خاوری"، "فدایی"، "رضا بخشی" و دیگر فرماندهان در جبهه های سوریه نقش آفرینی کرد.

شهید سید محمد حسن حسینی اهل مزارشریف افغانستان بود و در مشهد سکونت داشت. وی از اعضای سپاه محمد(ص) بود که پیش از تشکیل رسمی فاطمیون توسط جمعی از مجاهدان افغانستانی برای مبارزه علیه اشغال افغانستان توسط شوروی و طالبان تشکیل شدند و در سال 91 برخی از اعضای آن خواستار اعزام به سوریه جهت دفاعاز حرم شدند. این گروه ابتدا در قالب گروهی 25 نفره به سوریه اعزام شدند و این امروز این گروه به لشکری قدرتمند در راس پیکار علیه تکفیری های وهابی قرار دارد.

شهید "سید حکیم" 17خردادماه امسال در حین انجام ماموریت در برخورد با تله انفجاری دسمت به شهادت می رسد. پیکر وی پس از انجام مراسم خاصی در بهشت رضای مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

{$sepehr_old_video_88420}
نظر شما
پربیننده ها