رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در قم

30 درصد کارخانه های کشور تعطیل است/ تعطیلی 1000 واحد تولیدی در سال 94

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی حدود 1000 واحد تولیدی در سال 94 گفت: در سال جاری نیز 30 درصد کارخانه های کشور تعطیل هستند.
کد خبر: ۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ - 29June 2016

30 درصد کارخانه های کشور تعطیل است/ تعطیلی 1000 واحد تولیدی در سال 94

به گزارش دفاع پرس از قم، سید عبدالوهاب سهلآبادی در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان قم که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن در تالار ونوس قم برگزار شد، با بیان اینکه مصوبات مجلس در حوزه رفع موانع اشتغال و تولید باید پیگیری شود، گفت:دیماه سال 87 قانون رفع موانع تولید به تصویب رسیده است که اجرای این قانون در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر قابل توجهی دارد.

وی با تأکید براینکه فعالان بخش نساجی کشور مشکل فروش محصولات را دارند، مطرح کرد: ورودی کالای قاچاق در شرایطی در کشور رقم میخورد که این مشکلاتی بسیاری را برای کارخانههای کشور به دنبال دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد لزوم مقابله با ورود کالاهای قاچاق تصریح کرد: وصول مطالبات بخش صنعت باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، قانون استفاده از توان داخلی و توسعه صنایع دریایی اکنون در کشور اجرا نمیشود.

سهلآبادی با بیان اینکه واحدهای تولیدی کشور از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند، گفت: از سال 80 تا 93 در حدود 5 هزار و 899 واحد با بیش از 120 هزار کارگر تعطیلشده و این آمار در سال گذشته به 6 هزار و 800 واحد تولیدی افزایشیافته ،اکنون 30 درصد از کارخانههای کشور تعطیل است و 38 درصد کارخانههای فعال مورد بهرهبرداری مطلوب قرار میگیرند.

وی با تأکید براینکه مجلس شورای اسلامی باید اجرای قوانین را پیگیری و نظارت کند، مطرح کرد: نزدیک به 5 هزار و 500 واحد معدنی داریم اما از این ظرفیتها استفاده مطلوب نمیشود و با توجه به اینکه تاکنون تسهیلاتی برای خرید ماشین آلات به معادن داده نشده ، اکنون معادن با ماشینآلات گذشته خود فعالیت میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار