اوباما:

خشونت پلیس علیه سیاهپوستان باید به نگرانی همه مردم آمریکا تبدیل شود

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به جدیدترین رفتار خشونت‌آمیز مأموران پلیس آمریکا با سیاهپوستان تصریح کرد که تیراندازی‌های پلیس این کشور به سیاهپوستان باید به دغدغه و نگرانی همه مردم آمریکا تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ - 08July 2016

خشونت پلیس علیه سیاهپوستان باید به نگرانی همه مردم آمریکا تبدیل شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  «باراک اوباما» رئیسجمهوری آمریکا اعلام کرد که تمامی مردم آمریکا باید از کشتار مکرر سیاهپوستان توسط افسران پلیس آمریکا نگران باشند.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، اظهارات اوباما بعد از ورود وی به لهستان برای شرکت در نشست ناتو بعد از آن مطرح شد که دو سیاهپوست دیگر در خشونت افسران سفیدپوست کشته شدند.

عصر چهارشنبه به وقت آمریکا، «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه نامزد و دختر 4 سالهاش در حال رانندگی در یکی از خیابانهای ایالت «مینهسوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.

پنجشنبه شب، معترضان در اعتراض به این اقدام پلیس در استفاده از نیروی مرگبار علیه سیاهپوستان آمریکایی، سراسر آمریکا تظاهرات برپا کردند.تظاهرات در شهرهایی همچون دالاس، نیویورک، شیکاگو، واشنگتن و دو شهر  «باتون روژ» ایالت لوئیزیانا و «سنت پائول» ایالت مینهسوتا که جدیدترین رفتار خشونتآمیز پلیس با سیاهپوستان در آن رخ داد، برگزار شد.

گلولههایی نیز در اعتراضات دالاس شلیک شد و دو افسر پلیس ظاهراً در این تیراندازیها زخمی شدند.

اوباما در واکنش به این رخدادها اعلام کرد: «این فقط موضوع سیاه و سفید نیست. این موضوع تنها به لاتینتبارها مربوط نمیشود. این موضوعی است که به آمریکا مربوط میشود و همه ما باید به آن توجه کنیم. همه انسانهای منصف باید نگران این قضیه باشند».

رئیسجمهوری آمریکا با اشاره به آمار و ارقام که نشان میدهد شهروندان سیاهپوست آمریکا بیش از  سفیدپوستان در معرض حملات خشونتبار پلیس قرار دارند، از مأموران پلیس خواست تا تبعیض داخلی را ریشهکن کنند.

وی ادامه داد: «وقتی حوادث اینچنینی رخ میدهد، جمع کثیری از شهروندان ما احساس میکنند که به دلیل رنگ پوستشان رفتار مشابه دیگر شهروندان آمریکایی باآنها نمیشود».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار