کرمانشاه در انتظار میزبانی بیست‌ونهمین سفر استانی دولت

استان کرمانشاه در حالی در انتظار میزبانی بیست‌ونهمین سفر استانی دولت یازدهم در روزهای پایانی تیر ماه است که غرب کشور در انتظار استفاده از ظرفیت‌هایی است که هیچ‌گاه بکارگیری نشدند.
کد خبر: ۹۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ - 09July 2016

کرمانشاه در انتظار میزبانی بیست‌ونهمین سفر استانی دولت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه در حالی انجام میشود که کورسویی از امید در دل مردم استان برای مرتفع شدن پارهای از مشکلات آنها ایجاد شده است و مدیران و مسئولان استانی نیز همچون مردم در هیاهوی برنامهریزی برای این سفر و نتیجهبخش بودن آن هستند.

استان کرمانشاه دارای ظرفیتهای بسیاری در زمینه آب و هوایی، کشاورزی، گردشگری و تجارت خارجی است به طوری که مرز مشترک با کشور عراق این ظرفیتها را دوچندان کرده است؛ با این وجود افزایش نرخ بیکاری، طلاق، فقر و افت تحصیلی تنها بخشی از معضلات این استان است که با توجه به درگیری مستقیم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس این مشکلات به طور قطع شایسته استان نیست.

زمزمه سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه در حالی در کوچه و خیابان به گوش میرسد که براساس آخرین گفتههای مسئولان استان این سفر در بیست و هفتم تیر ماه در کرمانشاه انجام میشود و مسئولان و مردم هر کدام به نحوی خود را برای استقبال و استفاده صحیح از این فرصت آماده میکنند.

با وجود اینکه استان کرمانشاه بیشترین رأی را در انتخاب دولت تدبیر و امید از آن خود کرده است اما نمیتوان به این موضوع خوشبینانه نگاه کرد که بیستونهمنین مقصد سفرهای استانی دولت یازدهم به دلیل ظرفیتهای پربار آن انتخاب شده باشد زیرا افزایش آمار بیکاری، رکود صنایع و تبعات و نتایج هشت سال جنگ تحمیلی بهترین دلیل برای توجه بیش از پیش دولتمردان به استان کرمانشاه محسوب میشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به پرداخت کامل هزینهها و تبعات مرزنشینی از سوی مردم استان کرمانشاه در سالهای قبل و بعد از جنگ تحمیلی، اظهار داشت: مردم این منطقه از جان و مال خود برای دفاع از کشور مایه گذاشتند و اکنون جمعیت 80 هزار نفری قصرشیرین قبل از جنگ به 25 هزار نفر رسیده است.

فرهاد تجری رونق مرزها، امکان ظرفیتبخشی و تردد از مرز سومار و راههای گیلانغرب و از سرگیری تردد زوار از مرز خسروی را از خواستههای جدی مردم و مسؤولان استانی دانست و گفت: یکی دیگر از خواستههای مسؤولان استانی کمک به منبع آبی در حوزههای شهرستانی است.

وی عنوان کرد: شبکههای پایین دست آب در حوزه گیلانغرب به یک معضل جدی تبدیل شده است که البته وعدههای خوبی از سوی وزارت نیرو و سازمان آب کشوری به استان در این رابطه داده شده است.

تجری با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت مرزهای استان حداکثر استفاده به عمل نیامده است، گفت: با وجود اهمیت مرزها و صادرات هنوز از ظرفیت مرزهای استان به خوبی استفاده نشده است و باید از طرف دولت تدبیری در این راستا اندیشیده شود و مرزها که همیشه تهدیدی برای مردم مرزنشین تلقی شده به یک فرصت تبدیل شود.

نماینده مردم اسلامآباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه استان کرمانشاه باید بر محور اشتغالزایی و رفع بیکاری در استان باشد، افزود: از آنجایی که استان کرمانشاه از بیکارترین استانهای کشور است، دولت باید در زمینه اشتغالزایی و رفع بیکاری در استان اقدامات جدی انجام دهد.

حشمتالله فلاحتپیشه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: احیای مصوباتی از جمله منطقه آزاد و ویژه، پتروشیمی اسلامآباد غرب، پالایشگاه آناهیتا و بسیاری از طرحهای عمرانی دیگر در سفر ریاست جمهوری ضروری است.

وی عنوان کرد: در این سفر باید به هر یک از شهرستانهای استان کرمانشاه چند میلیارد تومان از سوی هیئت دولت در راستای احیا و بازسازی ساخت عمرانی شهر، زیباسازی و فضاسازی شهر و نوسازی برخی از واحدهای روستایی اعطا شود.

فرماندار کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه یکی از ظرفیتهای مهم استان حوزه کشاورزی است گفت: تسریع در اجرای طرح سردسیری، انتقال آب به دشتهای حاصلخیز که مورد تأکید استاندار است، از اولویتها و درخواستهای مهم در این سفر محسوب میشود.

فضلالله رنجبر با اشاره به ظرفیت مناسب گردشگری استان با وجود آثار تاریخی مانند تکیه معاونالملک افزود: اجرای طرح کریدور یا مسیر گردشگری طاقبستان به بیستون و تخصیص اعتبارات مناسب به آن یکی از درخواستهای جدی مسئولان از هیئت دولت است.

وی پیگیری مناسب طرحهای نیمه تمام و درخواستهای مدیران استانی را از سوی مدیریت ارشد استان و هیئت دولت ضروری دانست و اظهار کرد: تکمیل طرح نیمهتمام قطار شهری، قطار شهری کرمانشاه-ملایر-خسروی و پالایشگاه آناهیتا از جمله درخواستهای مورد تأکید مدیران استانی است.

براساس این گزارش تکمیل راهآهن غرب کشور،طرحهای بزرگراهی، تسریع در عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا، اعلام، تجهیز و تصویب طرحهای صنعتی گذشته، تکمیل سدهای استان و جلوگیری از حذف پروژهای موجود، آزادراه همدان-سنقر-کرمانشاه، طرح منطقه آزاد قصرشیرین در لایحه دولت، تجهیز منطقه ویژه اسلامآباد غرب، طرح منطقه ویژه اورامانات در لایحه دولت و ایجاد قطبهای گردشگری و پتروشیمی در استان کرمانشاه از طرحهای پیشنهادی در این سفر است.

کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران(اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری(جنوب تهران)، یزد، سمنان، کرمان و آذربایجانغربی سفر داشتند.
منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار