علی شمخانی:

ایران به همکاری مستشاری خود با دولت‌های عراق و سوریه ادامه می دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری مستشاری و کمک‌رسانی خود به دولت‌های عراق و سوریه را تا رفع کامل خطر گروه‌های تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ - 10July 2016

ایران به همکاری مستشاری خود با دولت‌های عراق و سوریه ادامه می دهد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون تحولات اخیر عراق و منطقه گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با تبریک دستاورد بزرگ آزادسازی شهر فلوجه از لوث گروههای تروریستی که با همکاری ارتش و نیروهای مردمی عراق شکل گرفت تأکید کرد: مسیر وحدت داخلی و استفاده از ظرفیتهای بومی تجربهای موفق و قابل اتکا برای ادامه روند مبارزه با تروریسم بهویژه آزادسازی موصل خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان ساخت: اقدامات انتحاری و بمبگذاریهای کور که موجب کشته شدن شهروندان بیگناه عراق توسط داعش شده است ناشی از عصبانیت حاصل از ناکامیهاست و عواقب این ظلمها گریبان تروریستهای جنایتکار و اربابان آنها را خواهد گرفت.

وی گفت: در حالی که آمریکا و برخی همپیمانان آنها با طرح برنامه 7 ساله برای مقابله با تروریسم در عراق و سوریه بهدنبال توجیه حضور و اقدامات بیثبات خود در منطقه بودند، توانایی و قدرت مردم و نیروهای امنیتی عراق نشان داد نابودی کامل داعش با اتکا به ظرفیتهای بومی بهسرعت قابل دستیابی است.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: جمهوری اسلامی ایران همکاری مستشاری و کمکرسانی خود به دولتهای عراق و سوریه را تا رفع کامل خطر گروههای تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.

امیر دریابان شمخانی با تأکید بر لزوم زدودن ریشههای رشد و بروز تفکر تکفیری و داعشی خاطرنشان کرد: نقش بارز مرجعیت و سیاستهای دولت عراق در پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی و توصیه به خویشتنداری و توجه به اولویتهای اصلی شامل رفع ناامنی و بازپسگیری شهرها و روستاها قابل تقدیر است.

وی در پایان با اشاره به ارتقای کیفی همکاریهای ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه و تأثیر آن در اضمحلال جبهه تروریسم در این کشور اظهار داشت: موفقیتهای راهبردی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در جبهه حلب بهزودی شرایط میدانی را در اصلیترین منطقه درگیری بهکلی تغییر خواهد داد.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات عراق و روندهای سیاسی و اقدامات میدانی، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.

وی افزود برخی اختلافات داخلی که با تحریک عوامل کشورهای خارجی صورت میگیرد با هوشیاری مرجعیت، دولت و ملت عراق و حرکت در مسیر اتحاد و انسجام ملی، حل و فصل و مجموعه ظرفیتها در مسیر مقابله با تروریستها معطوف خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار