معاون دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی:

سواحل مکران با هماهنگی ومدیریت یکپارچه مسئولان کشوری به توسعه می رسد

سیف الهی گفت: سواحل زیبای مکران با هماهنگی، عزم ملی ومدیریت یکپارچه مسئولان محلی و کشوری به توسعه پایدار می رسد.
کد خبر: ۹۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ - 12July 2016

سواحل مکران با هماهنگی ومدیریت یکپارچه مسئولان کشوری به توسعه می رسد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، رضا سیف الهی، معاون دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی روز سه شنبه پس از بازدید از مرز ریمدان و نوار ساحلی در جمع مسئولان و فرماندهان نظامی و محلی شهرستان چابهار، اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی باید نگاه ملی، همدلی و وحدت رویه برای توسعه سیستان وبلوچستان و سواحل مکران داشته باشند.

وی افزود: در همه طرح های اجرایی باید مردم بهره کافی را ببرند تا اهداف بلند مقام معظم رهبری در این منطقه محقق شود و این خطه از ایران اسلامی به توسعه پایدار برسد.

سیف الهی گفت: ظرفیت های بالای دریا، سواحل و مناطق گردشگری، مرزهای ریمدان و پیشین، معادن و کشاورزی از نعمات خداوندی است که به مردم این منطقه عطا شده است.

همچنین وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا زمینه اشتغال مردم این منطقه فراهم و مردم مشکلات زیربنایی نداشته باشند.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: کشورهای همسایه آبی و دریایی نظیر پاکستان، افغانستان و عمان بهترین فرصت برای توسعه هستند که با برنامه ریزی به هر دو طرف نفع می رسد.

سیف الهی افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار، فعالیت رسمی مرز ریمدان و جابجایی کالا ومسافر، تقویت ناوگان دریایی، تکمیل زیرساختهای بندری، فرودگاه بین المللی، خط آهن و طرح های بزرگ اقتصادی و تجاری را خواستار شد.

وی بیان کرد: مردم در همه عرصه ها باید سهم ویژه ای داشته باشند و نقش محوری در توسعه پایدار ایفا کنند.

سیف الهی گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مسائل و مشکلات پیش روی توسعه سواحل مکران را رصد و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام خواهد کرد.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی افزود: بایستی راهبرد مشترک نظامی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای توسعه همکاریها با پاکستان تعریف و با فعال سازی مرزها مکمل پیشرفت و توسعه همدیگر باشیم.

وی بیان کرد: وقتی در سیستان وبلوچستان منطقه آزاد تجاری- صنعتی، مرزهای دریایی و زمینی با 3 کشور و تنها بندر اقیانوسی کشور وجود دارد توجیهی برای بیکاری و توسعه نیافتگی منطقه و نبود زیرساختها وجود ندارد.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به همراه جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان وبلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرماندار چابهار و جمعی از مسئولان محلی از ظرفیت های گردشگری، مرز ریمدان، مزیت های تجاری واقتصادی بندر شهید بهشتی و شهرک پتروشیمی مکران دیدن کردند.

چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار