روحانی:

بعد از برجام راه باز شده و یگان زرهی الان باید پیش برود /اختلاف‌افکنی ظلم به ملت است

رییس جمهور تاکید کرد: هنر باید این باشد که کسانی را که با ما مشکل دارند جذب کنیم وگرنه دعوا که کاری ندارد، باید بدی را با خوبی جواب داد.
کد خبر: ۹۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ - 17July 2016

بعد از برجام راه باز شده و یگان زرهی الان باید پیش برود /اختلاف‌افکنی ظلم به ملت است

به گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس، حجتالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع علما ایثارگران و نخبگان کرمانشاهی گفت: مردم کرمانشاه در طول تاریخ مخصوصا در دوران دفاع مقدس از نظام و میهن دفاع کرده اند و هر کاری که برای این مردم انجام دهیم قابل ذکر نیست.

روحانی با اشاره به روزهای نخست انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آن روزها همه مردم ایران با یکرنگی و با اینکه همه هم نظر و هم مذهب نبودند دست در دست هم انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی همچنین با اشاره به روزهای دفاع مقدس و آزادسازی پاوه اظهار داشت: وقتی امام همه نیروهای نظامی کشور را در اختیار دارد ولی پیام می دهند که مردم پای کار بیابند این یک نشانه است برای همدلی.


* آنچه که این روزها در ماجرای ترکیه اتفاق افتاد بازخوانی وقایع ۲۱ و ۲۲ بهمن در ایران است که مقامات دولتی مردم را برای کمک به دولت فراخوان کردند.

* هنر باید این باشد که کسانی را که با ما مشکل دارند جذب کنیم وگرنه دعوا که کاری ندارد، باید بدی را با خوبی جواب داد.

*{ با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ایام انتخابات }: ایشان زیبا فرمودند که ما باید کسانی را که با نظام هم مشکل دارند جذب کنیم، ما همه در یک کشور و در یک کشتی هستیم.

*{ با اشاره به اینکه وزیران اقتصادی کابینه کارشان در تداوم کار وزارت خارجه برای حل مشکلات است}: پیشبرد برجام بازگشایی راه است و بعد از اینکه میدان مین پاکسازی شده است عده ای می گویند پس چرا کاری نشده است؟ تازه راه باز شده و باید الان یگان زرهی پیش برود.

* اختلاف سلیقه همه جا هست و این طبیعی است ما باید این آرامشی را که در کشور هست در این شرایط نا آرام منطقه حفظ کنیم.

* در طول سالهای ۹۳ تا اوایل ۹۷ برای طرح های استان کرمانشاه ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر داریم که در همین سال ۹۵ حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان در بخش آب سرمایه گذاری خواهیم داشت و البته در سال ۹۶ و ۹۷ هم ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

*{ با اشاره به معضل بیکاری کرمانشاه }: این استان که سالانه ۵۰۰ میلیمتر بارندگی دارد باید قدم به قدم تبدیل به باغات و محصولات کشاورزی شود مانند همه کشورهایی که بارندگی آنها در همین حدود است و برای این مهم باید از طرح هایی مثل باغات شیب دار و گل خانه ها استفاده کرد. برای رفع مشکلات مخصوصا حوزه اقتصادی در سراسر کشور و در کرمانشاه باید دست به دست هم بدهیم. اقتصاد نقش بسیار موثری دارد. باید باهم ودر کنار هم بیاییم در صحنه تحول اقتصادی...

*{ با اشاره سه ساله شدن دولت}: در بخشهای مختلف اگر آمار را نگاه کنیم مثلا در بخش کشاورزی در سال ۹۲ محصول گندم ما ۴ میلیون تن بود در حالی که امسال ۱۰ میلیون تن خواهد بود و نیازی به خرید گندم از خارج نداریم. در شکر ما ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار تن شکر تولید می کنیم که این یک رکورد است.

* برای رفع معضل بیکاری کشور باید از فکر قبلی بیرون بیاییم که همه جوانها استخدام شوند. دولت باید زمینه را مساعد کند و برای اشتغال مردم باید بیایند و وارد میدان شوند. اساس کار این است که فرهیختگان و بزرگان این استان برای کار و توسعه شرایط را فراهم کنند.

* بذر ناامیدی و یاس پاشیدن چیزی به کسی نداده است. این کارها را می شود در زمان انتخابات برای فضای آن روزها و شور آفرینی انجام داد اما قرار نیست تا این انتخابات تمام نشده وارد فضای انتخاباتی بعدی شویم. شرایط ما در کشور هر روز از روز قبل بهتر است و این همواره وجود داشته است و این در سایه امید محقق می شود. نا مید کردن مردم و اختلاف افکنی، گناه و ظلمی بزرگ به ملت است.

* امیدوارم در سایه وحدتی که خدا به ما داده و در سایه همدلی قوا و با وجود رهبری که داریم در مسیر داشتن ایرانی آباد و کرمانشاهی آباد حرکت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار