سردار عبدالله ملکی:

۲۱۳ شهید گمنام در ۶۸ نقطهٔ مازندران مدفون هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، گفت: در حال حاضر در ۶۸ نقطه مختلف در استان مازندران، ۲۱۳ شهید گمنام خاکسپاری شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱ - 10January 2014

۲۱۳ شهید گمنام در ۶۸ نقطهٔ مازندران مدفون هستند

سردار عبدالله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن اشاره به مراسم تشییع پیکر ۳ شهید گمنام در بابلسر، اظهار داشت: حضور با شکوه و عظیم مردم مازندران در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در بابلسر؛ موجب مباهات اهالی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی حضور خاطره انگیز مردم باوفای مازندران در تشییع شهدای گمنام را تجدید میثاق با ولایت عنوان کرد و افزود: مردم مقاوم، صبور و ولایتمدار استان مازندران، همانطور که در روزهای حماسه و مقاومت، کارنامهٔ درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و با حضور چندین یگان رزمی با محوریت لشکر ویژه ۲۵ کربلا در آن ایام به تعبیر مقام معظم رهبری، مومنانه و قهرمانانه از دینشان دفاع کردند. امروز هم همانند آن سالها، پرشور و شعور در راه تحقق بخشیدن به آرمانهای امام راحل و شهدا به درستی گام برخواهند داشت.

سردارملکی نسل جوان را یک نسل پویا و پیرو مکتب سرخ شهادت خواند و ادامه داد: روحیه بانشاط و انقلابی جوانان امروز، ستودنی و آموزنده است و همان روحیاتی که در دوران دفاع مقدس از جوانان رزمنده شاهد بودیم، هم اکنون در جوانان این مرز و بوم مشاهده میکنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر در ۶۸ نقطه مختلف در استان مازندران، ۲۱۳ شهید گمنام خاکسپاری شدهاند که بیشتر این اماکن، قابلیت مبدل شدن به یک مرکز توانمند فرهنگی را دارا هستند که البته در بسیاری از شهرها این مراکز راه اندازی شدهاند و مشغول فعالیت هستند.

ملکی در پایان گفت: نقاط مختلفی را برای تدفین شهدا در استان مازندران در نظر داریم و به لطف شهدا این روند متعالی فرهنگ ایثار و شهادت، با تداوم ادامه خواهد یافت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار