هشدار شبه‌نظامیان کرس به داعش

شبه‌نظامیان جزیره کُرس فرانسه ضمن درخواست اتحاد از مسلمانان این جزیره، به گروه تروریستی داعش نسبت به حمله در خاک این جزیره هشدار دادند.
کد خبر: ۹۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ - 29July 2016

هشدار شبه‌نظامیان کرس به داعش

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،گروه FLNC یا جبهه ملی آزادیبخش کرس که سالها با دولت فرانسه به طور مسلحانه جنگیده، نسبت به حملات تروریستی در خاک این جزیره هشدار داده و تهدید کرده است هرگونه اقدام "داعشیها" با پاسخی قاطع از سوی این گروه شبه نظامی روبهرو خواهد شد.

این گروه همچنین اعلام کرده است در صورت وقوع چنین حملهای در خاک کرس، دولت فرانسه را مقصر خواهد دانست.

در بیانیه این گروه آمده است: هدف این سلفیگریها مشخصا استقرار سیاستهای داعش است و ما برای مقابله با آن آمادهایم. فلسفه قرون وسطایی شما ما را نمیترساند.

این گروه در برابر "بربریت داعش" خواهان آرامش شده و از تمامی مسلمانان کرس خواسته تا اسلام افراطی را رد کنند و به مقامات درباره هرکسی که ممکن است به این ورطه کشیده شود، اطلاع دهند.

این گروه در ادامه بیانیه خود آورده است: اگر داعش در خاک ما دست به حمله بزند ما تنها با همدیگر میتوانیم آنها را شکست دهیم.

شبهنظامیان کرس همچنین ادعا کردهاند، گروه تروریستی داعش برای حمله به کرس تلاش خود را کردهاند اما این گروه، توطئهچینی آنها را خنثی کرده است. این در حالی است که مقامات فرانسوی تا کنون گزارشی درباره احتمال بروز چنین حملهای مننتشر نکردهاند.    

جزیره کرس طی ماههای اخیر شاهد افزایش تنشهای داخلی نیز بوده است. در ماه آوریل یکی از اماکن عبادت مسلمانان این منطقه آتش زده شد. علاوه بر این کرس طی مراسم کریسمس سال گذشته صحنه تظاهرات ضد اعراب بود.

جبهه ملی آزادیبخش کرس برای دهها سال با بمبگذاری، حمله و سرقت علیه منافع دولت فرانسه اقدام میکرد و بالاخره در سال ۲۰۱۴ اعلام آتش بس کرد، هر چند درخواست زمین گذاشتن سلاح را نپذیرفت.

در جریان ۳۴ سال رویارویی مسلحانه جبهه ملی آزادیبخش کرس با دولت فرانسه که به قصد استقلال این جزیره روی داد، ۹ پلیس کشته شدند.
منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها