حجت الاسلام نجفی روحانی:

زیارت ناب ترین و اصیل ترین کار فرهنگی است

نماینده بِعثه مقام معظم رهبری در عراق زیارت را ناب ترین، اصیل ترین و عمیق ترین کار فرهنگی دانشگاهیان برشمرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ - 03August 2016

زیارت ناب ترین و اصیل ترین کار فرهنگی است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،گردهمایی دانشجویان زائر عتبات در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بِعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی جمعی از دانشجویان گفت: سفر زیارتی برای دانشجویان یکی از ناب ترین، اصیل ترین و عمیق ترین کار فرهنگی است.

وی جوانان را دارای صفای باطن دانست و گفت: جوانان و فرهیختگان وقتی در حرم های مطهر ائمه معصومین مخصوصا حضرت سیدالشهداء(ع) وارد می شوند، بر دل و جانشان فضای معنوی حاکم شده و تحت تاثیر ملکوت آن جا واقع می شوند.

نماینده بِعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به جمله«یالیتنا کنا معک»، گفت: در زیارت همفکر، هماهنگ و همراه امام باید شد و در قول و گفتار، فعل و رفتار و حالات خوش معنوی به امام تأسی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با تأکید بر لزوم استفاده درست و مشروع از فضای مجازی گفت: باید حتی آنچه امروز در تلگرام های خود رد و بدل می کنیم، هماهنگ با اندیشه و فرهنگ حسینی باشد و خارج از محدوده شرع مقدس نباشد؛ باید از توهین، تحقیر دیگران و جملات مبتذل و شوخیهای رکیک خودداری شود.

نماینده بِعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: سبک زندگی زائر باید با سبک زندگی اهل بیت(علیهم السلام) هماهنگ باشد و حسین وار زندگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی این سفر را یک سفر معنوی خواند و افزود: بهترین دست آورد سفر، حالات خوش معنوی است که انسان را متحول می سازد؛ انسان را از لفظ به معنا و از عالم مُلک به ملکوت سوق می دهد.

نماینده بِعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: در این سفر تمرین کنیم که رفتار و گفتارمان حسینی باشد و آن حضرت را شاهد و ناظر بر زندگی خود بدانیم و ادب حضور را در زیارت رعایت کنیم.

وی امام حسین(علیه السلام) را مظهر کامل رحمت الهی خواند و خطاب به دانشجویان گفت: امام (ع) پس از خداوند مهربانترین افراد است و شما را بسیار دوست دارد، خریدار جدی شماست و تنها راه نجات و سعادت شما در همراهی و تبعیت از امام معصوم است.

بنابراین گزارش خنجری از دانشجویان زائر کربلا در این مراسم گفت: باید درون را صاف و خالص کرد و از دنیا و زرق و برق آن دل کند تا بتوانیم از این مکان مقدس بهترین استفاده را ببریم.

وی افزود: اگر زائر در این سفر معنوی از فضای روحانی حرم استفاده نکند، ظلم بزرگی در حق خود مرتکب شده است.

این دانشجوی زائر عنوان کرد: پاکی و صفای دل را باید در کربلا به دست آورد؛ من در سفر خود به کربلا منقلب شدم و دیدن این بارگاه نورانی مرا دگرگون کرد.

همچنین در این گردهمایی میلاد عالمی، دیگر دانشجوی زائر کربلا گفت: کلمه زیارت از پنج حرف تشکیل شده است و به اعتقاد من یعنی زمین و زمان را شناختن، یگانگی خداوند، ادب زیارت را رعایت کردن، رعایت همراهان و خادمان حرم و تفکر در زندگی.

در این همایش معنوی که رنگ و بوی دانشجویی داشت، فیلم مستندی همراه با روایت گری حجت الاسلام هاشمی نسب پخش شد، این فیلم وقایع ابتدای اسلام و مظلومیت ولایت را به نمایش گذاشت و سپس واقعه عاشورا و در نهایت به دفاع مقدس پرداخت.

این فیلم مستند به صورت مختصر اما مفید سیر تاریخ اسلام را به نمایش می گذارد و مخاطب با دیدن آن تصویر روشنی از وضعیت صدر اسلام به دست می آورد و به تفکر فرو می رود که چرا در مهمترین بخش تاریخ اسلام، اهل بیت پیامبر(ص) مظلوم شدند و در واقع سفر به کربلا بدون تفکر در تاریخ اسلام یک سفر ناتمام است.

در پایان هدایایی از سوی بعثه مقام معظم رهبری به دانشجویان اهدا شد.

منبع:حج

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار