حجت‌الاسلام موسوی مقدم:

رسانه‌هایی با اهداف سیاسی به سرنوشت بشر توجهی ندارند/ کمک رسانه دینی به رفع مشکلات

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه‌هایی با اهداف سیاسی به سرنوشت بشر توجهی ندارند، گفت: بسیاری از مشکلات، معضلات و نارسایی‌ها در رسانه‌ی دینی مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ - 08August 2016

رسانه‌هایی با اهداف سیاسی به سرنوشت بشر توجهی ندارند/ کمک رسانه دینی به رفع مشکلات

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجتالاسلام موسویمقدم قائممقام رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم تجلیل از خبرنگارن حوزه ایثار و شهادت که صبح امروز برگزار شد،  با اشاره به جایگاه رسانهها اظهار داشت: زمانی که رسانهها مجموعه فعالیتهای رسانهای را از منظر دینی عبور دهند با رسالتی بزرگتر و سنگینتر رو به رو خواند شد.

وی افزود: نسبت رسانهها به خصوص رسانههای نوین با دین نسبتی است که در شرایط کنونی امروز بشر باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر رسانهها را همتراز با رسانههای دینی قرار بدهیم خواهیم دید بسیاری از مشکلات، معضلات و نارساییها در رسانهی دینی مرتفع میشود.

موسوی مقدم تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد توجه رسانهها تمرکز بر ضریب سرعت و پوشش اخبار است؛ که در رسانههای دینی صحت و صدق خبر مورد توجه قرار میگیرد.

وی نظر یکی از دانشمندان در خصوص اینکه رسانههای دیداری باید همچون اتاقی شیشهای در معرض دید عموم قرار بگیرند را از منظر دینی نادرست دانست و گفت: نقل حوادث بسیار مهم است و این موضوع از منظر دینی مورد توجه قرار گرفته و بهعنوان امانت به دست اندیشمندان و خبرنگاران میرسد؛ از این رو چگونگی پرداختن و مواجهه با آن مهم است؛ چرا که اگر نقل درستی صورت نگیرد نقد درستی نمیتوان داشت و نتیجهگیری نادرست، ما را دچار افراط و تفریط می کند.

وی ادامه داد: اخبار امروز بهعنوان سرگذشت یک ملت و مردم در آینده مورد مورد ارزیابی قرار میگیرد؛ که اگر به درستی بیان نشود سرنوشت آیندگان را تحت تاثیر قرار میدهد. تاثیرگذاری محتوای ایثار و شهادت در حوزه رسانه زیاد است. امروز رسانهها اهداف سیاسی را دنبال میکنند و توجه ندارند که در آینده سرنوشت بشر را تغییر میدهند.

موسویمقدم با بیان اینکه 215 رسانه فارسیزبان علیه نظام جمهوری اسلامی کار میکنند، افزود: وجود این تعداد شبکه در طول تاریخ علیه یک ملت و انقلاب سابقه نداشته است و اگر رسانهای در این بازی قرار بگیرد منحرف میشود. براساس نظریهای، دروغ را آنقدر بزرگ و تکرار میکنند تا پذیرش بهوجود بیاید.

وی با ابراز نگرانی از اینکه امروز مخاطبان دروغ، تهمت و ناهنجاری را میبینند، تصریح کرد: اگر دین و رسانه با یکدیگر عجین شود صیانتی بهوجود میآورد و از انحرافات مبرا خواهد شد و میزان اعتماد و جلب مخاطب افزایش پیدا میکند.

موسویمقدم در پایان گفت: شهید رهبر بهعنوان یکی از خبرنگاران دفاع مقدس که به تهیه گزارش از جنگ میپرداخت در همین راه به شهادت رسید؛ وی ازجمله کسانی بود که هرآنچه میگفت مخاطبان باور داشتند. این جایگاه بزرگی است که مخاطبان قبل اینکه خبر را ببینند و بشنوند آن را باور کنند. اگر خبرنگاران شهید الگو هستند باید فعالیتهای آنان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مراسم تجلیل از خبرنگارن حوزه ایثار و شهادت صبح امروز با حضور حجتالاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی از فعالان و مسئولان رسانهای در سالن سیدالشهدا(ع) واقع در میدان هفت تیر برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها