نخست‌ وزیر هند: تعداد کمی از مردم کشمیر در خشونت‌ها دخالت دارند

نخست وزیر هند پس از گذشت یک ماه از آغاز خشونت‌‌های کشمیر، با شکستن سکوت خود در خصوص این حوداث گفت: فقط تعداد کمی از مردم این ایالت در خشونت‌‌ها دخالت دارند.
کد خبر: ۹۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ - 09August 2016

نخست‌ وزیر هند: تعداد کمی از مردم کشمیر در خشونت‌ها دخالت دارند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 'نارندرا مودی' روز سه شنبه در جمع مردم 'مادهیا پرادش' در مرکز هند اظهار کرد بسیاری از مردم کشمیر خواستار برقراری صلح و امنیت و از سرگیری روال عادی زندگی دراین ایالت هستند.

وی تصریح کرد تعداد محدودی از افراد با ایجاد ناامنی و تخریب اموال عمومی در کشمیر باعث ادامه وضعیت موجود دراین ایالت شده اند.

نخست وزیر هند گفت که دولت تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و رفاه مردم کشمیر به کار می گیرد.

شماری از احزاب سیاسی هند نیز امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه هایی ،خواستار آغاز گفت وگوهای دولت با معترضان برای پایان دادن به خشونت ها در کشمیر شدند.

این احزاب با اشاره به ناآرامی های یک ماه گذشته در کشمیر ، گفت وگو با معترضان را تنها راه حل این بحران دانستند و از دولت خواستند تا دیر نشده این مذاکرات را آغاز کند.

همچنین تعدادی از نمایندگان پارلمان هند نیز همزمان با افزایش تعداد جان باختگان در کشمیر با انتقاد از دولت خواستار آغاز فوری گفت وگوها شدند.

'غلام نبی آزاد' یکی از رهبران حزب کنگره هند خواستار تشکیل نشستی با حضور تمام مخالفان برای رفع بحران کشمیر شد.

حزب کمونیست هند نیز با صدور بیانیه ای از دولت مرکزی خواست با آغاز گفت وگوها از ادامه کشتار افراد بیگناه جلوگیری کند.

'نارندرا مودی' نخست وزیر هند روز گذشته در نشستی با 'اجیت دوال ' مشاور امنیت ملی آخرین وضعیت کشمیر را بررسی کرد.

'محبوبه مفتی' سر وزیر کشمیر پس از دیدار با وزیر کشور در دهلی نو خاطرنشان کرد دولت باید با اقدامی شجاعانه گفت وگو با مردم کشمیر را آغاز کند.

'مختار عباس نقوی' وزیر اقلیت ها نیز با اشاره به ضرورت آغاز گفت وگوها برای حل بحران کشمیر خاطرنشان کرد دولت آمادگی برای گفت وگو با مردم کشمیر را دارد.

براساس گزارش های منتشر شده حدود 60 نفر در حوادث خونین کشمیر دریک ماه گذشته کشته و بیش از شش هزار و 300 نفر نیز مجروح شده اند.

تعطیلی حدود یک ماهه مراکز خرید، دانشگاهها ، مراکز آموزشی و وسایل حمل و نقل عمومی زندگی مردم کشمیر را فلج کرده است.

خدمات اینترنت تلفن همراه همچنان در سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر مسدود ولی خطوط تلفن همراه و ثابت وصل شده است .

درگیری بین پلیس و معترضان به قتل 'برهان مظفر وانی ' فرمانده حزب المجاهدین کشمیر از 19 تیر بعد از تشییع جنازه وی شروع شد.

نیروهای امنیتی هشتم جولای (18 تیر) با دریافت اطلاعاتی در خصوص حضور 'وانی' در نماز جمعه در منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کشمیر باحضور در منطقه، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری بین شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی از سال 1989 تاکنون بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها