شهردار اصفهان:

تحقق شهر اسلامی، در گرو عمل به آموزه‌های قرآن است

شهردار اصفهان گفت: شهر اسلامی در واقع شهری است که در عرصه سیاست، اقتصاد، حقوق و روابط اجتماعی به صورت اسلامی و قرآنی اداره شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ - 11August 2016

تحقق شهر اسلامی، در گرو عمل به آموزه‌های قرآن است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدی جمالینژاد، شهردار اصفهان صبح امروز پنجشنبه ۲۱ مردادماه، در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی قرآنی بیان در اصفهان، با اشاره به موضوع و ضروت تحقق شهر اسلامی، اظهارکرد: مقام معظم رهبری نیز  در خصوص شهر اسلامی فرمایشات زیادی  داشتهاند و فرمودند که امروز وظیفه امت اسلامی علاوه بر برگزاری مراسمهای معنوی برای یاد بود ولادت پیامبر اکرم و بعثت ایشان، این استک که روح اسلام را در این دنیا بدمند و فضای جدیدی ایجاد  و راه واقعی را باز کنند و معماری تمدن نوین اسلامی را شکل دهند.


وی افزود: در این سالها و در حوزههای شهری، عناوین زیادی را برای بحثهای شهری مطرح کردهایم که همه اینها در درون یک ظرفی به نام شهر اسلامی قرار میگیرد که این شهر اسلامی با شاخصها، مفاهیم، عناصر و داشتههای منحصر بهفرد خود میتواند، مشکلات شهری را رفع کند.


شهردار اصفهان بیان کرد: شهرهای اسلامی متصل به صفاتی الهی هستند، مانند وحدت، تعادل، زیبایی، هماهنگی، اندازه، نظم و سلسه مراتب و اگربه تک تک اینها توجه کنیم هرکدام از این کلمات بار معنایی بسیار زیادی را دارد.


جمالینژاد خاطرنشان کرد: با تحقق صفاتی و معیارهایی نظیرعبودیت، کرامت، عبرت گیری، تفکر، حیا، تواضع، عزت، امنیت، هدایت، میانه روی و هویت و غیره است که میتوان شهر اسلامی را شکل داد.  
وی افزود: شهر اسلامی نه تنها اینکه فقط معماری آن، یک نوع معمای اسلامی باشد، بلکه معنای شهر اسلامی در بخشهای مختلف جامعه تحقق پیدا کند.


وی تصریح کرد: تمدن اسلامی نسبت به تمدنهای پیشین یک موضع کاملا ویژه را اتخاذ میکند، یعنی نه در مقابل آنها صف آرایی کرده و نه در مقابل آنها منفعل عمل میکند، بلکه دستاوردهای مثبت آنها را می گیرد و دستاوردهای منفی را کم میکند.  


وی با بیان اینکه شهر قرآنی یکی از مصداقهای شهر اسلامی است که در واقع باید روابط اجتماعی آن مبتنی بر ضوابط و روابط  قرآنی باشد، گفت: شهر اسلامی در واقع شهری است که در عرصه سیاست، اقتصاد، حقوق و روابط اجتماعی به صورت اسلامی و قرآنی اداره شود.


شهردار اصفهان با اشاره به سخنان متعدد مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دنیا امروز محتاج به قرآن است، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری در نیای امروز باید پایههای ایمان و روحیه قرآنی خودمان را روزبه روز مستحکمتر کنیم و زبان انتقال قرآن را بلد باشیم و مفاهیم قرآن را منتقل کنیم.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار