راهیان نور غرب و شمالغرب-63/ حسینی:

سپاه در کردستان به دنبال ایجاد امنیت پایدار مردمی است/ حضور 1 میلیون زائر طی 3 سال گذشته در کردستان

معاون هماهنگ کننده سپاه کردستان گفت: طی 3 سال گذشته بیش از 1 میلیون نفر برای زیارت یادمان‌های شهدا به استان کردستان آمده‌اند؛ که باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای حضور زائران بیشتر فراهم شود.
کد خبر: ۹۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ - 12August 2016

سپاه در کردستان به دنبال ایجاد امنیت پایدار مردمی است/ حضور 1 میلیون زائر طی 3 سال گذشته در کردستان

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمالغرب، سرهنگ "ابراهیم حسینی" معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس استان کردستان در جمع خبرنگاران بیان داشت: سپاه در کردستان به دنبال ایجاد امنیت پایدار با محوریت مردم است. این ماموریت براساس استراتژیای است که امام خمینی(ره) در اوایل غائله کردستان فرمودند که ما با کُفر میجنگیم و نه با کُرد. این سخن امام دستورالعملی برای سپاه مبنی بر جداسازی صف مردم از ضدانقلاب شد.

وی ادامه داد: سردار شهید محمد بروجردی و حضرت آیت الله خامنهای طراح برنامههایی بودند تا صف مردم از ضدانقلاب جدا شود که یکی از آن طرحها سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان بود که به تصویب امام خمینی(ره) رسید تا مردم به صورت سازمان یافته برای دفاع از انقلاب حضور داشته باشند. با آغاز این حرکت، گروهکهای ضدانقلاب از استان خارج شدند و امنیت پایداری توسط مردم ایجاد شد.

حسینی تصریح کرد: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1388 به کردستان افقی جدید با نگرش کاملا فرهنگی برای مبارزه با مزدوران استکبار پیش بینی شد.

** یک سوم مردم کردستان عضو سازمانی بسیج هستند

معاون هماهنگ کننده استان کردستان با بیان اینکه استراتژی استکبار گروهکسازی است، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این گروهکها نتوانستهاند در کردستان دوام بیاورند و مردم کردستان در صحنههای مختلف همچون راهپیماییها و انتخاباتها حضور دارند. در انتخابات اخیر که مربوط به مجلس شورای اسلامی بود مردم کردستان مشارکت 70 درصدی داشتند. همچنین یک سوم مردم این استان عضو سازمانی بسیج هستند و این استان در ادوار مختلف بیش از 5 هزار و 470 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و به نسبت جمعیت، کردستان از خیلی از استانها بیشتر شهید تقدیم کرده است.

وی بیان کرد: علاوه بر امنیت پایدار مردمی به دنبال اقتصاد پایدار مردمی نیز هستیم. کارهایی در حوزه محرومیت زدایی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

حسینی گفت: کردستان 37 سال است که در نبرد با مزدوران کفر جهانیست که 8 سال آن را در نبرد با رژیم بعث عراق بوده است.

** افزایش ظرفیت شبمانی کاروانهای راهیان نور در استان کردستان به 4 هزار نفر

وی در خصوص حضور کاروانهای راهیان نور در استان کردستان عنوان کرد: طی سه سال گذشته بیش از 1 میلیون نفر برای زیارت یادمانهای شهدا به استان کردستان آمدهاند. ظرفیتها و زیرساختهای لازم برای حضور زائران بیشتر باید به وجود آید و اقدامات خوبی نیز در این حوزه صورت گرفته است. اکنون ظرفیت شبمانی در استان به 4 هزار نفر افزایش یافته است.

حسینی تصریح کرد: جای جای استان کردستان محل وقوع حماسههای بزرگ است. این استان دارای 7 یادمان شهداست که این یادمانها باید توسعه یابند. "باشگاه افسران سنندج"، "تپه الله اکبر سنندج"، "شهدای والفجر10"، "شهدای زریوار"، "شهدای والفجر4 و 9"، "شهدای غریب سیرانبند" و "شهدای بولحسن" هفت یادمان این استان هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس عنوان داشت: راهیان نور شمالغرب کشور از 4-3 سال پیش به طور جدی آغاز شده است و شدت عقب ماندگی به حدی است که نیازمند جهادیست تا راهیان نور شمالغرب رونق یابد.

وی در خصوص برگزاری برنامه فرهنگی - تفریحی فصل رویش گفت: سال گذشته 5 هزار و 600 نفر در برنامه فرهنگی فصل رویش شرکت کردند و امسال برنامهریزی کردهایم تا 7 هزار نفر از دانش آموزان در این برنامه فرهنگی شرکت کنند.

حسینی تصریح کرد: نمایش رزمی فرهنگی مجاهدتهای خاموش از 2 سال پیش توسط مردم بومی اهل سنت سنندج اجرا میشود.

وی اظهار داشت: سپاه کردستان در حوزه بودجه راهیان نور بضاعت کمی دارد و نیازمند حمایتهای مادی سایر دستگاهها است.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار