دلنوشته‌های شاهدان اولین اکران مستند «پسرم»؛

«پسرم» چشمان کارگردان و خانواده شهید حجت را بارانی کرد

کارگردان مستند «پسرم» پس از اولین نمایش این فیلم در منزل شهید خاوری (حجت) در یادداشتی نوشت: امشب حال خوب مادر، نگاه‌های حسرت‌بار پدر، برق چشمان خواهر و چشمان بارانی برادر شهید به همه عوامل مستند روحیه‌ای دوباره داد.
کد خبر: ۹۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 15August 2016

«پسرم» چشمان کارگردان و خانواده شهید حجت را بارانی کرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هفته گذشته مستند «پسرم» که به زندگینامه شهید مدافع حرم افغانستانی لشکر فاطمیون «رضا خاوری» پرداخته است در منزل شهید به نمایش درآمد. این مستند با حضور عوامل فیلم، محمدکاظم کاظمی نویسنده و شاعر افغانستانی، همسر وی زینب بیات که کار نریشن مستند را برعهده داشت، مهدی خالقی کارگردان فیلم و خانواده شهید رضا خاوری به نمایش درآمد.

پس از این دیدار «زینب بیات» همسر محمدکاظم کاظمی و گوینده گفتار متن مستند «پسرم» در یادداشتی نوشت:

فیلم مستند «پسرم» دربارۀ شهید محمدرضا خاوری (حجت) از شهدای فاطمیون، به کارگردانی آقای محمد مهدی خالقی ساخته شد.

من توفیق گویندگی متن و اجرای واگویههای مادر شهید را داشتم. لحظات مختلفی که مادر از کودکی تا نوجوانی و جوانی با فرزندش حرف میزند، لحظاتی سخت عاطفی و تکاندهنده است.

برای من رفتن در دل این لحظات خیلی خاص بود. طوری که در سابقۀ کار گویندگیام پیش نیامده بود که در اجرای متنی از اول تا آخر اشکهایم جاری باشد.

شبی که همه عوامل فیلم جمع شدیم تا در کنار خانوادهی شهید، فیلم را ببینیم، در کنار مادر شهید نشسته بودم و او هم از اول تا آخر فیلم با دیدن صحنههای مختلف زندگی پسرش اشک میریخت. من اشکهایش را پاک کردم و دستهای مهربانش را بوسیدم.

شیرزنی است مادر شهید حجت که چنین فرزندی را پرورش داده و چنین مردی را در خانه کوچک خویش با همه کمبودها بزرگ کرده است.

لحظه خداحافظی با ظرفی پر از بُسراق وطنی، ما را بدرقه کرد و طعم شیرین مهربانی و عشق را در ذائقهمان به یادگار گذاشت.

مهدی خالقی کارگردان مستند «پسرم» پس از اولین نمایش فیلم در منزل شهید خاوری نوشت:

امشب پیش از آنکه میهمان خانواده خاوری باشیم؛ میهمان شهید حجت بودیم. این را برادر شهید گفت؛ وقتی که کنار سفره سادهشان بودیم.

امشب حال خوب مادر، نگاههای حسرتبار پدر، برق چشمان خواهر و چشمان بارانی برادر شهید به همه عوامل مستند "پسرم" روحیهای دوباره داد.

امشب در اولین نمایش مستند، خانواده ما و شهید در کنار هم دیدند و گریستند.

جای همه خالی...

شهید رضا خاوری با نام جهادی «حجت» از فرماندهان لشکر فاطمیون، مدافعان حرم افغانستانی است که سالها در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به جنگ با تکفیریهای وهابی پرداخت و سرانجام در محرم سال 94 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها