محمود عاطفی:

بسیج در دوران دفاع‌مقدس بستر مشارکت مردم را فراهم کرد

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: بسیج در همه جامعه اسلامی از راس قدرت تا قاعده این هرم یعنی مردم حضور دارد.
کد خبر: ۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱ - 15January 2014

بسیج در دوران دفاع‌مقدس بستر مشارکت مردم را فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین "کربلای۵" و به یاد شهدای رسانه و اسوه برجسته این عرصه خبرنگار شهید "غلامرضا رهبر" با حضورسردار"علی فضلی" جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سردار "سید محمد باقرزاده" رئیس کمیته جستجوی شهدا و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، بیژن نوباوه همرزم شهید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای انقلاب اسلامی و مسئولان سازمان صدا و سیما در سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار شد.

محمودعاطفی رئیس سازمان بسیج رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سالروز عملیات "کربلای۵" و خاطره خبرنگار صاحب سبک و برجسته "شهید غلامرضا رهبر" اظهار داشت: همایش بسیج رسانه با شعار مشارکت اجتماعی و رسانههای مردمی برگزارمی شود.

وی با اشاره به نسبت بسیج و رسانه افزود: رسانه در فرهنگ غربی بخشی از جامعه مدنی در کشورها است که فاصله میان دولت و مردم را پر کرده و صدای مردم را به گوش حاکمیت میرساند و به رکن چهارم دمکراسی خوانده میشود؛ اما بسیج به عنوان یک پدیده مردمی که زاییده نفس گرم امام خمینی (ره) است در تفکر اجتماعی امام و امت قرار میگیرد و نمیتوان آن را در فرهنگ غرب محدود کرد.

عاطفی تصریح کرد: بسیج در همه جامعه اسلامی از راس قدرت تا قاعده این هرم یعنی مردم وجود دارد و فاصله وتفکیکی میان امام و امت نیست.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: امام بخشی از امت است و امت همه آرزوهای خود را در آیینه تمام نمای امام خود میبیند؛ لذا امام دست امت را میگیرد و به سرمنزل هدایت میرساند.

وی اظهار داشت: حال اگر رسانهای که از جنس لیبرال دمکراسی نیست و باید هم از جنس امام و هم امت باشد؛ یعنی هم هدایت کننده بوده و هم صدای واقعی مردم را به گوش دولت از باب امر به معروف و نهی از منکر برساند.

عاطفی با بیان اینکه تنها شجره طیبه بسیج میتواند این مشارکت اجتماعی را برای خلق رسانههای مردمی ایجاد کند،ادامه داد: همان طور که بسیج در دوران جنگ سخت و دفاع مقدس بسترهای مشارکت مردم را فراهم کرد میتواند این کار را در دوران جنگ نرم نیز انجام دهد.

وی افزود: بسیج و رسانه در نظام امام وامت نمیتوانند از هم جدا باشند البته قرار نیست ملزم شوند بلکه این نسبت اتحادی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در جمع ما نیز حضور دارد در همایش بسیج و رسانه در مشهد پیشنهاد داد که واو میان این دو کلمه را بردارید و نام سازمان را بسیج رسانه بگذارید که مورد استقبال واقع شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه از اواخر سال ۹۱ به طور رسمی و با حضور موثر جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانهای تشکیل شد، تصریح کرد: پس از یک سال تلاش کارشناسی اساتید ارتباطات و اهالی رسانه و همچنین برگزاری چندین همایش در استانهای مختلف کشور، بستری برای گردهم آمدن خانواده بزرگ رسانهای و گرامیداشت خبرنگار شهید غلامرضا رهبر فراهم شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه در پایان گفت: امیدواریم زمینه نقش آفرینی رسانهها برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی با شعار مشارکت اجتماعی و رسانههای مردمی فراهم شود.

نظر شما
پربیننده ها