سردار ساجدی نیا خبر داد؛

جمع آوری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر از معابر اصلی بزرگراه‌ها و بوستان‌های تهران از ابتدای هفته تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ - 21August 2016

جمع آوری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار حسین ساجدی نیا گفت: با توجه به ظرفیت اعلامی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری تهران مبنی بر پذیرش معتادان متجاهر طرح پاکسازی ۴۹ نقطه از سطح شهر تهران مانند بزرگراه ها، معابر اصلی و بوستان ها همچنان ادامه دارد و با تلاش ماموران انتظامی در طول ۴ روز گذشته بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر از سطح معابر جمع آوری و به کمپ های مربوطه معرفی شده اند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر آمار رو به رشد وجود معتادان متجاهر و خطرناک در سطح شهر باعث شد تا این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی مردم و پلیس بدل شود، از این رو به پلیس های تخصصی دستور داده شد تا با هماهنگی مقام قضایی طرح جمع آوری معتادان در بزرگراه ها، معابر اصلی و مناطقی که محل تجمع معتادان است با جدیت به اجرا درآید.

ساجدی نیا با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران چهره زشتی به شهر داده، افزود: تعدادی از این افراد بارها از سوی پلیس جمع آوری شده اند اما به خاطر نبود امکانات کافی و محل نگهداری مناسب دوباره به چرخه اعتیاد و جرم بازگشتند که در نهایت با رصد ۴۹ نقطه از سطح پایتخت نظیر بزرگراه های چمران و کردستان، میدان شوش و هرندی و منطقه فرحزاد که محل تجمع و تردد آنان است در طول ۴ روز گذشته بیش از ۵ هزار معتاد جمع آوری شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پنجمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه دستگیری و برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان جزو مطالبات به حق شهروندان تهرانی و از اولویت های کاری پلیس پایتخت است، پلیس با اجرای طرح گسترده در سال ۹۵ اقدامات خود را آغاز کرده و در این زمینه با شناسایی نقاط آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر موفق به انهدام ۲۸ باند و شبکه گسترده توزیع و خرده فروشی مواد مخدر صنعتی و سنتی شده است.

ساجدی نیا درباره عملکرد یگان های عملیاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون نیز گفت: طی عملیات های جداگانه ای که از سوی ماموران پلیس پایتخت انجام شده است تعداد قابل توجهی از خرده فروشان و توزیع کنندگان خرد دستگیر شده اند که این میزان دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: با تلاش ماموران پلیس تاکنون بیش از۱۰ تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و خرده فروشان کشف شده که این میزان نسبت به میزان مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به آمادگی پلیس برای جمهع آوری تمامی معتادان متجاهر از سطح پایتخت اعلام کرد: در صورتی که همه نهادهای مسئول و ذیربط ظرفیت پذیرش این گونه افراد را قبول کرده و افزایش دهند پلیس این آمادگی را دارد که تمام معتادان را جمع آوری کرده و به کمپ های مربوطه تحویل دهند.

ساجدی نیا در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم در شناسایی نقاط آلوده و معرفی مواد فروشان به پلیس گفت: طرح امنیت و آرامش در سال جاری به قوت خود باقی است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده مجرمانه که هنجارهای اجتماعی را تهدید می کند بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

منبع: پایگاه خبری پلیس
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار