سردار باقرزاده:

وضعیت پیکر هفت هزار شهید هنوز نامعلوم است

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هنوز تکلیف پیکر هفت هزار شهید دوران دفاع مقدس نا‌معلوم است و تا زمانی که به تعداد شهدای مفقودالجسد پیکر تفحص نشود نمی‌توان یقین داشت که تمام شهدای مفقودالجسد باقی‌مانده به عنوان شهید گمنام در کشور دفن شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹ - 15January 2014

وضعیت پیکر هفت هزار شهید هنوز نامعلوم است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "سیدمحمد باقرزاده" رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت پیکر ۱۳هزار شهید نامعلوم است که شش هزار نفر آنها در ایران بعنوان شهید گمنام دفن شدهاند و عمده هفت هزار نفر شهید دیگر هم در عراق هستند که در حال تفحص آنها در ایران و عراق هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده کار تفحص در خاک ایران به اتمام رسیده و چند سالی است که در عراق پیگیر تفحص شهدا هستیم، افزود: برای این منظور رایزنیهای زیادی را با مقامات عراقی داریم و به نتایج خوبی هم رسیدهایم.

سردار باقرزاده با بیان اینکه در تفحص در خاک ایران تعداد زیادی از کشتههای عراقی هم در کنار شهدای ایرانی پیدا میشود، اضافه کرد: اجساد عراقی یافت شده در عملیات تفحص در خاک جمهوری اسلامی در برنامههای تبادلی که برگزار میشود با اجساد شهدایی که در خاک عراق تفحص کردهایم تبادل میشود.

وی با اشاره به کمپ تخلیه شدهی اشرف که مقر اصلی منافقین بود، اضافه کرد: در خصوص اشرف اخبار ضد و نقیضی در رابطه با اجساد برخی شهدا اعلام شده که بنده درخواست دارم رسانهها در این زمینه شکیبا باشند و تا زمانی که هیچ خبر رسمی در این رابطه اعلام نشده از گمانه زنی و نیز پیشگویی خودداری نمایند تا ما هم در کمیته جستجوی مفقودین آنچه که وظیفه خودمان است را راحتتر انجام دهیم.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در انتها افزود: در خصوص شهدای گمنام و یا فاقد مدارک شناسایی و مشخصات باید گفت که برخی از این شهدا با آزمایشهای "دیانای" قابل شناسایی هستند و برخی از این شهدا هم که در گذشته دفن شدهاند در طول زمان شناسایی شدهاند، اما امکان شناسایی تمام شهدا فراهم نیست و تا زمانی که به تعداد شهدای مفقودالجسد نتوانیم پیکر پیدا کنیم نمیتوانیم بگوییم پیکر که سایر شهدای مفقودالجسد به عنوان شهید گمنام در اقصی نقاط کشور دفن شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار