در چهارمین نشست «عصر مستند» مطرح شد؛

طالب‌زاده: مستندسازان نسل امروزی افتخار آفرین هستند/ فرجی: ضرورت حمایت همه‌جانبه از مستندسازان/ یزدی: مستندساز انقلابی درد خود را نمی‌فروشد

چهارمین نشست «عصر مستند» با حضور «سلیم غفوری»، «نادر طالب‌زاده» و «جواد شمقدری» در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 18April 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، عصر امروز چهارمین نشست «عصر مستند» با حضور  «سلیم غفوری»، «نادر طالب‌زاده» و «جواد شمقدری» در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

نادر طالب‌زاده مستندساز،‌ در ابتدای این نشست با اشاره به حضور پررنگ مستندسازان در جبهه مقاومت اظهار داشت: مستندسازان نسل حاضر برای ما افتخار آفرین هستند؛ چرا که آنها کاری را که ما نتوانستیم انجام بدهیم، این هنرمندان انجام می‌دهند؛ البته باید در حوزه سریال‌سازی هنرمندان انقلابی حضور داشته باشند. در اوضاع کنونی جهان لازم و ضروری است که مستندسازان با قدرت بیشتری حضور داشته باشند.
 
فرجی: ضرورت حمایت همه‌جانبه از مستندسازان

وحید فرجی کارگردان «خاطرات نارنجی» نیز در این نشست با اشاره به حضورش در عرصه مستندسازی اظهار داشت: پس از جنگی که در بوسنی اتفاق افتاد و حضور هنرمندانی مثل نادرطالب زاده باعث شد به مستندسازی علاقه پیدا کنم. من با همه سختی‌هایی که در این راه وجود دارد آن را ادامه خواهم داد.

وی در ادامه گفت: آن حمایتی که از من شد، امروز باید بسیار بیشتر باشد و فیلمسازان جوان، مخصوصا جوانان شهرستانی را وارد این عرصه کنند. باید همه وجوه مستندسازی مثل تحقیق و پژوهش در نظر گرفته شود. بحث دیگر اینکه حمایت از پروژه‌ها همه جانبه باشد نه آنکه سفارشی باشد.

این مستندساز با اشاره به مشکلات مستندسازی بحران بیان داشت: این فیلمسازان باید بیمه باشند؛ چرا که در مناطقی مثل سوریه احتمال اینکه هر اتفاقی رخ دهد،‌وجود دارد و از این منظر تیم تولید نباید دغدغه این را داشته باشد که در صورت وجود هر اتفاقی چه باید بکند. 
 
یزدی: مستندساز انقلابی درد خود را نمی‌فروشد
 
 محسن یزدی مدیر مستند حوزه هنری نیز در این نشست اظهار داشت: ساخت مستند در جبهه مقاومت قبل از هر چیز جرأت ‌ و جسارت می‌خواهد. برخی از مستندسازان فارغ از دیده شدن کار می‌کنند. سلیم غفوری در مؤسسه میثاق کارهای بزرگی انجام داده‌ و خدماتی به مستند‌سازان ارائه کرده است. ما باید حاده صاف کن نیروهای خلاق جوان باشیم. مستندسازان انقلابی درد خود را نمی‌فروشند.

وی در پایان گفت: مستندسازان ما می‌دانند جهانی شدن به معنای این نیست چیزی را بگوییم که آنها می‌خواهند. ما باید بدانیم مدیر خوب بودن بعد از آدم خوب بودن است.
 
در این نشست از «وحید فرهانی»، «وحید فرجی» و «حسین شمقدری» تجلیل شد. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار