یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

چشمان همیشه بیدار

«امنیت» در کلام معصوم (ع) از نعمت‌های پنهانی یاد شده است، که تا زایل نشود، اهمیت آن به درستی درک نمی‌شود.
کد خبر: ۲۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰ - 15May 2017
چشمان همیشه بیدارگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ سال‌هاست که خاورمیانه و منطقه غرب آسیا عرصه‌ی نبردهای بی‌وقفه‌ بین دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه شده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دنیای استکبار و مزدوران غرب در منطقه علاوه بر تقابل مستقیم وغیرمستقیم در عرصه‌ی نظامی، وارد فاز نبرد اطلاعاتی با ایران اسلامی شدند.

شاید در ابتدای کار دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه و غرب همکاری آشکاری با هم نداشتند؛ اما به مرور این تعاملات آشکار شد و حتی این کشورها اِبایی از فاش شدن این موضوع نیز نداشتند.

سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربستان، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا یعنی «موساد» و «سیا» سال‌هاست برای ضربه زدن به ایران و انقلاب اسلامی با همدیگر همکاری و بده بستان اطلاعاتی دارند.

همکاری‌های این دستگاه‌ها در مواجهه با دولت سوریه و همچنین ارائه کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی به تروریست‌های حاضر در منطقه شکل وسیع‌تری به خود گرفته است. در این خصوص ماجرای ترور شهید عماد مغنیه که با همکاری موساد و سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی همراه بود، نیز مثالی برای این دست از تعاملات مخرب است.

اما در جبهه مقابل، سربازان گمنام امام زمان (عج) با همتی والا و عزمی ستودنی تاکنون توانسته‌اند در مواجهه با تمامی حریفان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود، توطئه‌های سهمگین معاندان را خنثی و امنیت ایران اسلامی را به صورت چشم‌گیری تامین کنند. این در شرایطی است که منطقه‌ی ملتهب و جنگ‌زده خاورمیانه هر روز شاهد درگیری، انفجارهای تروریستی و جنایات مختلفی است که توسط تکفیری‌ها صورت می‌گیرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با توجه به حجم گسترده دشمنی‌ها علیه کشورمان، دایره فعالیت‌های خود را تا فراسوی مرزهای ایران گسترده است و نیروهای اطلاعاتی کشورمان با چشمان همیشه بیدار هرگونه تحرک تروریست‌ها و عوامل استکبار را در کشورهای مختلف رصد می‌کنند تا در زمان مناسب پاسخی در خور به آنها بدهند.

ماجرای دستگیری شرور و تروریست معروف، «عبدالمالک ریگی» تنها یکی از ماجراهای فاش شده از توان اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران است. ریگی حتی در پایگاه نظامی آمریکا در کشور افغانستان نیز از چشمان تیزبین سربازان گمنام اسلام دور نماند و سرانجام در آسمان شکار شد، تا به دست عدالت سپرده شود.

«وزارت اطلاعات، سنگر حساس و چشم بینا و بیدار نظام اسلامی است» این توصیف رهبر معظم انقلاب از وزارت اطلاعات است. ایشان همچنین با توجه به شرایط حساس منطقه، وزارت اطلاعات را پوسته‌ی سخت نظام برشمرده و تاکید کرده‌اند این دستگاه به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود.

تاکید رهبر انقلاب حساسیت کار این دستگاه امنیتی کشور را بیش از پیش مشخص می‌کند. چرا که وظیفه‌ی دشمن، «دشمنی کردن» است و حتی لحظه‌ای غفلت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

حضرت رسول اکرم (ص) «امنیت» را از نعمت‌های پنهانی برشمرده‌اند، که تا زمانی که زایل نشود، اهمیت آن به درستی درک نمی‌شود. نیروهای اطلاعاتی ایران نیز با داشتن درک کاملی از شرایط حساس منطقه، توانسته‌اند با نفوذ در جمع گروه‌های تکفیری و ضد انقلاب، انهدام تیم‌های جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن و اشراف اطلاعاتی بر تحرکات دشمنان، نعمت امنیت را برای این سرزمین حفظ کنند.

اما جا دارد در کنار نقش موثر سربازان گمنام امام زمان، از نیروهای بی ادعای بسیجی نیز یاد کنیم، که چه در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه‌های مختلف بویژه عرصه تامین امنیت، همواره دوشادوش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور حرکت کرده‌اند. بسیجیانی که بخصوص در زمان خمپاره‌باران مراکز حساس تهران در زمان دولت اصلاحات، توانستند به همراه نیروهای وزارت اطلاعات، منافقین تروریست را شناسایی و دستگیر و این توطئه آنها را نیز خنثی کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار