مردم در انتخاب مسولان آگاهانه عمل کنند/ یادواره شهدا جای گریه نیست

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر جای گریه و شعار نیست، گفت: یادواره شهدا باید برای ما درس گذشت از گناه و تعلقات دنیوی در راه رضای خدا باشد.
کد خبر: ۲۷۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ - 12January 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در دومین مراسم سالگرد شهادت مدافع حرم (سعید انصاری) که با حضور خانواده معظم این شهید والامقام، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) واقع در خیابان شهید محمد فدایی در شهرری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای منا، شهدای ترور و همچنین شهدای والا مقام مدافع حرم اظهار داشت: بعضی افراد در این دنیا با دیدن ثروت و دارایی مردم حسرت میخورند، اینها وابستگی زیادی به تعلقات و زیبایی کاذب دنیای فانی دارند. تنها چیزی که در این دنیا باید برای آن حسرت خورد، مقام و جایگاه شهدا نزد خداوند است؛ چراکه اجر و ثواب آن قابل انتقال به قیامت و روز حساب است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه شیعیان اهل بیت (ع) در ولادت و مراسم های شادی معصومین شادمان و در سوگواری و مراسم های ماتم حجت‌های خدا بر روی زمین، اندوهگین هستند، افزود: مدافعان حرم مصداق شیعیان حقیقی اهل بیت (ع) هستند، آن ها خالصانه در مسیری قدم گذاشتند که باعث شادی دل معصومین (ع) شد. رزمندگان مدافعان حرم ثابت کردند که به هیچ وجه اهل شعار نبودند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد تظاهر به ولایت پذیری اهل بیت (ع) میکنند، خاطرنشان کرد: کسانی که شعار پیشه میکنند و با زبان، اسلام و رزمندگان مجاهد راه خدا را یاری کردند اما در عمل هیچ شباهتی با محبان امام حسین (ع) ندارند، باید جوابگوی شهدا، به ویژه شهدای مدافع حرم باشند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با توجه به اینکه مراسم بزرگداشت شهدای جای گریه نیست، گفت: ما باید به حال خودمان ناراحت باشیم و از پرونده اعمال خود به درگاه خداوند گریه و طلب آمرزش کنیم. یادواره شهدا جای تفکر است. این مجالس معطر به نام و یاد شهدای مدافع حرم باید برای ما درس اخلاق و رفتار داشته باشد. یادواره شهدا زمانی برای ما اثر بخش خواهد بود که درس گذشت از گناه و تعلقات دنیوی را در راه رضای خدا برای ما به ارمغان داشته باشد.

ماندگاری با اشاره به ترویج فرهنگ ضد ارزشی غربی در شبکه های مجازی تصریح کرد: آمریکایی ها میدانند که در عرصه نظامی توان رویارویی با ایران را ندارند، لذا در صدد هستند با نفوذ بر عقاید و باور های مذهبی نسل جوان فرهنگ غنی اسلامی ایرانی مارا تضعیف کنند تا در فرصت مناسب به مملکت ما ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ریشه در عملکرد نادرست برخی از مسولان دارد، گفت: برخی از مسوولین قبل از اینکه به مسند قدرت برسند شعار و وعده‌های زیادی به مردم میدهند، اما به محض اینکه به پست و مقام میرسند نه تنها مردم و مشکلاتشان را فراموش میکنند بلکه دستشان به بیت المال نیز آلوده میشود. مردم در انتخاب مسوولان آگاهانه عمل کنند.

اجرای گروه تواشی لیلة القدر، خاطره گویی یکی از رزمنده‌های مدافع حرم و شعر خوانی دختر شهید مدافع حرم (سعید انصاری) در وصف پدر والامقام شان از حاشیه‌های این مراسم نورانی بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها