ما توانستیم 99/ امیر نعمتی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

بازنگری آیین‌نامه متناسب با تهدیدات در راستای ارتقای توان رزمی

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در سال‌جاری آیین‌نامه متناسب با تهدیدات را بازنگری کردیم و رزمایش‌های متنوعی را در راستای ارتقای توان رزمی در 2 حوزه رزمایش‌های غیرمترقبه و برنامه‌ریزی شده، برگزار کردیم.
کد خبر: ۲۸۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ - 10March 2018
بازنگری آیین‌نامه متناسب با تهدیدات در راستای ارتقای توان رزمیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری دهمین سفر کاروان خبری نیروی زمینی به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور فرصت بی‌نظیری است که سبب آشنایی جوانان با ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس شده و میان این عزیزان و نسل قبل پیوندی ناگسستنی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به خدمات نیرو‌های مسلح در جریان برگزاری اردو‌های راهیان نور گفت: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و ناجا هر ساله جهت هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم بزرگ ملی تلاش و ممارست کافی را انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی برنامه‌های متنوعی را از جمله برگزاری اقدامات رزمی و فرهنگی در مناطق عملیاتی برای کاروان‌های راهیان نور در نظر گرفته است، گفت: اقدام جدیدی که نیروی زمینی در راهیان نور انجام داده، این است که افرادی را جهت عضویابی در مسیر کاروان‌های راهیان نور قرار داده تا بتوانیم از جوانانی که دل شان در گرو انقلاب و نظام است، نیرو جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی همواره درحال رصد تهدیدات است، بیان داشت: در سال‌جاری آیین‌نامه متناسب با تهدیدات را بازنگری کردیم و رزمایش‌های متنوعی را در راستای ارتقای توان رزمی در 2 حوزه رزمایش‌های غیرمترقبه و برنامه‌ریزی شده، برگزار کردیم.

امیر نعمتی با بیان اینکه نیروی زمینی متناسب با نیاز‌های عملیاتی روز و خط مشی فرماندهی معظم کل قوا حرکت می‌کند، افزود: نیروی زمینی در سال‌جاری اقدامات خود را بر مبنای تحرک و چابک‌سازی و ارتقای توان رزمی قرار داده تا آنچه که مورد تایید مقام معظم فرماندهی کل قوا است، در حوزه رزم زمینی دست یابد.

وی در ادامه به 2 حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و سقوط هواپیمای مسافربری اشاره کرد و گفت: نیروی زمینی در همان ساعات اولیه زلزله در منطقه سرپل ذهاب حضور یافت و در راستای اسکان و آواربرداری و نیز نجات هموطنان گام‌های موثری برداشت؛ هوانیروز هم در این رابطه با بیشترین پرواز و نقل و انتقال و تخلیه مجروحان، رکورد بی‌نظیری را برای خود ثبت کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری، نیروی زمینی به سرعت وارد منطقه شد و در کنار نیرو‌های دیگر ضمن کشف هواپیمای سقوط کرده، فورا تیم‌های نیروی مخصوص خود را به منطقه هلی‌برن کرد که فعالیت این عزیزان در انتقال اجساد و بقایای هواپیما همچنان ادامه دارد.

وی افزود: یکی از افتخارات نیروی زمینی این است که امسال توسط فرماندهی معظم کل قوا به عنوان نیروی زمینی محوری خوانده شد.

امیر نعمتی سپس به اقدامات امدادرسانی و بیمارستان‌های صحرایی اشاره کرد و گفت: این نیرو در سال 96 در مناطق محروم مختلفی، چون خراسان، آذربایجان شرقی، فارس و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کرد و جمع کثیری از مردم را مورد امداد و معالجه قرار داد.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها