اسرائیل ۳ میلیون فلسطینی را از انجام حج محروم می‌کند

یک پایگاه انگلیسی اعلام کرد که عربستان سعودی حدود ۳ میلیون فلسطینی را از حج تمتع و عمره محروم می‌کند.
کد خبر: ۳۱۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ - 09November 2018

اسرائیل سه میلیون فلسطینی را از انجام حج محروم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پایگاه «میدل ایست آی» گزارش داد که ریاض نمی‌پذیرد ویزا به فلسطینی‌ها در اردن، لبنان، قدس شرقی و اراضی اشغالی که خواهان انجام فریضه حج هستند، بدهد.

این اقدام بخشی از سیاست جدید عربستان سعودی برای توقف صدور ویزاهای حج و عمره برای فلسطینی‌ها در اردن، لبنان و قدس شرقی است که این سیاست اخیرا تصویب شده و فلسطینی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند و گذرنامه موقت صادره از اردن یا لبنان را در اختیار دارند.

این تصمیم عربستان مانع از سفر ۲.۹۴ میلیون فلسطینی در تمامی این مناطق می‌شود که نمی‌توانند ویزای سفر دیگری کسب کنند که به آن‌ها اجازه رفتن به عربستان سعودی را بدهد.

این پایگاه به نقل از منابع اعلام کرد که وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن تاکید کرده است که سفارت عربستان در «امان» از آن‌ها خواسته که درخواستی را برای کسب ویزا برای افرادی که با گذرنامه موقت اردنی به دنبال سفر به عربستان هستند، نپذیرند.

در همین حال، یک منبع اردنی که از مسائل دیپلماتیک کشورش آگاه است، در مصاحبه با «میدل ایست آی» گفت که این تصمیم عربستان بخشی از توافق‌نامه دو جانبه ریاض و تل آویو برای محدود کردن فلسطینی‌ها و حق بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها