بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

معرفی و دانلود کتاب آداب روزه ‌داری احوال روزه ‌داران

"آداب روزه ‌داری احوال روزه ‌داران" گزیده‌ای از مجموعه‌ی توصیه‌ ها، نصایح، تحلیلها و مواعظی است که در ماه‌های رمضان در طول 22 سال گذشته ـ از سال 1369 تا 1390 ـ در بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به کوشش علیرضا مختارپورقهرودی گردآوری و تدوین شده است.
کد خبر: ۲۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 01July 2014

معرفی و دانلود کتاب آداب روزه ‌داری احوال روزه ‌داران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نسخه الکترونیکی کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران به مناسبت ماه مبارک رمضان در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.

کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران  در تابستان ۱۳۹۱ چاپ گردیده است. کتاب حاضر گزیدهای از مجموعهی توصیه ها، نصایح، تحلیلها و مواعظی است که درماه های رمضان در طول 22 سال گذشته ـ از سال 1369 تا 1390 ـ در بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در 422 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی و به کوشش علیرضا مختارپورقهرودی گردآوری و تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:  "در انتخاب مطالب این کتاب دو ویژگی مورد توجّه قرار گرفته است: نخست؛ موضوع بیانات ماه مبارک رمضان، معارف دینی مربوط به روزهداری، آداب دعا، تکالیف مؤمنان در این ماه از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن باشد. دوم؛ صرفاً در محدودهی زمانی از حلول ماه مبارک رمضان تا پایان روز عید سعید فطر هر سال بیان شده باشد."
 
در قسمتی از کتاب می خوانیم:

رمضان؛ ماه ضیافت خاصان پروردگار

 قال الله الحکیم فی کتابه: یا ایّها الّذین آمنوا کتب علیکم الصّیام کما کتب على الّذین من قبلکم لعلّکم تتّقون.
شروع ماه مبارک رمضان، در حقیقت عید بزرگى براى مسلمانان است و جا دارد که مؤمنین، ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفادهی هرچه بیشتر از این ماه توصیه کنند. چون ماه ضیافت الهى است، در این ماه فقط مؤمنین و کسانى که اهل ورود در این ضیافتند، بر سر سفرهى پروردگار منّان و کریم مینشینند.
 
این، غیراز سفرهی عام کرم الهى است که همهى انسانها، بلکه همهى موجودات عالم از آن بهرهمندند؛ این، سفرهى خواص و ضیافت خاصان پروردگار است.
 
علاقه مندان یم توانند جهت تهیه کتاب به ادرس اینترنتی http://book-khamenei.ir مراجعه نمایند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار