در آستانه روز جهانی قدس

اهمیت روز جهانی قدس در مبارزه با رژیم صهیونیستی

هرچه قدرت جهان اسلام معطوف به اختلافات داخلی باشد، امنیت بیشتری برای رژیم صهیونیستی به ارمغان می آورد.
کد خبر: ۲۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹ - 23July 2014

اهمیت روز جهانی قدس در مبارزه با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری دفاع مقدس، با به وجود آمدن رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و کشتار و جنایتهای این رژیم علیه مردم مسلمان و بی دفاع فلسطین، ضرورت مقابله جدی و همه جانبه با آن بیش از پیش آشکار شد.

در نتیجه اقدامات ضعیف و شکست کشورهای عربی در برخورد با این رژیم، جنایات اسرائیل در منطقه ابعاد گسترده تری یافت از این رو، امام خمینی(ره) در سال 1358، با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، قدمی محکم و اساسی در مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل برداشتند.

در طول سالهای گذشته همواره مراسم روز قدس، باشکوه و عظمت گستردهای در سطح داخلی و خارجی برگزار شده است، ولی امسال به دلیل اتفاقات ناخوشایند در منطقه اهمیت این روز بیش از پیش نمایان است چرا که رژیم صهیونیستی با اقدامات وحشی گرانه در منطقه درصدد رسیدن به اهداف خود است و از اینرو از اختلافات و درگیریهای موجود میان مسلمانان بسیار سود میبرد.

بر این اساس نوشتار حاضر درصدد است تا نقش اسرائیل در تحولات منطقه را بررسی کرده و اهمیت روز جهانی قدس در مبارزه با اسرائیل را بررسی نماید.

روز جهانی قدس؛ مقابله با رژیم غاصب اسرائیل

حضرت امام خمینی(ره) در پیام تاریخی خودشان در سال 1358، با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس فرمودند: "من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم. ... من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی میخواهم برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت میکنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و میتواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی، هم بستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند."
 
امام راحل با تدبیر الهی خویش و نامگذاری روز قدس، مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقهها و ملیتها و زبانهای مختلف گوشزد کردند و اعلام داشتند که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

اسرائیل و تلاش برای بالکانیزه کردن خاورمیانه

رژیم غاصب اسرائیل به آتشِ خشونتهای تکفیری در عراق دامن میزند تا در ادامه با اجرای طرح اصلی خود مبنی بر ایجاد شکاف در خاورمیانه، این کشور را به بیثباتی سوق دهد.

ایجاد بی ثباتی در عراق و برخی از کشورهای جهان از جمله سوریه در قالب طرح اودد یینون(Oded Yinon) اسرائیل برای بالکانیزه کردن خاورمیانه صورت میگیرد. اسرائیلیها به شدت جویای عاملی بحرانزا و خطرناک برای برافروختن جنگی گسترده در خاورمیانه هستند، جنگی که به اسرائیل فرصت میدهد پاکسازی قومی فلسطینیها را به اتمام رساند و از سوی دیگر تجزیه عراق "ثروتی بادآورده" برای تل آویو خواهد بود که راه را برای سلطه این رژیم بر منابع نفتی عراق فراهم خواهد کرد. لذا حملات شبه نظامیان تروریستی گروه به اصطلاح "دولت اسلامی عراق و شام"(داعش) این رویای صهیونیستی را به امری ممکن تبدیل کرده است.

اکنون رژیم صهیونیستی نخستین قدم را در تجزیه خاورمیانه برداشته است، حمایت علنی بنیامین نتانیاهو از تجزیهطلبان عراق، به وضوح منشا بحران کنونی این کشور را به همگان نشان میدهد.

نتانیاهو اذعان کرد که از استقلال کردهای شمال عراق و در نتیجه، فروپاشی این کشور حمایت میکند. این نخستین قدم برای تحقق رویای صهیونیستها مبنی بر از هم پاشیدن خاورمیانه خواهد بود. این موضوع نه تنها تهدید یک عراق متحد را از اسرائیل میزداید، بلکه منابع غنی نفتی مناطق کردنشین این کشور را همچون ثروتی بادآورده در اختیار آنها قرار میدهد.

امروز بسیاری از کشورهای منطقه از جمله سوریه، ترکیه و ایران مناطق کردنشینی دارند که اسرائیل همیشه آرزوی جدایی آنها را نیز داشته است. اگر با استقلال کردستان عراق، ساکنین این مناطق نیز خواهان جدایی شوند، جنگی منطقهای به راه خواهد افتاد که دامنگیر همه کشورهای خاورمیانه خواهد شد، و این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی در آرزوی آن است، جنگ داخلی و از هم پاشیدن کشورهای منطقه.
 
داعش، اهرم پنهان رژیم صهیونیستی در منطقه برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش

در مورد ارتباط رژیم صهیونیستی با داعش و تحرکات آن تاکنون تحلیلها و گزارشهای زیادی به رشته تحریر در آمده اما با این وجود آنچه اکنون به نظر میرسد این است که داعش ترفند رژیم صهیونیستی برای دور کردن نیروهای انقلابی از مرزهای اسرائیل و ایجاد حاشیه امن برای صهیونیستها است و رسانههای صهیونیستی نیز به این امر اعتراف کردهاند.

موقعیت پیش آمده(به واسطه تهاجم شبهنظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) در عراق به یک ابزار انحرافی در رسانه بدل شده است. در حالی که توجه مردم به بحران عراق معطوف شده، اسرائیل مجالی به دست آورده است تا در سرزمینهای اشغالی فلسطین "ویرانگری" کند و سوریه را هدف حملات هوایی قرار دهد.

اسرائیلیها طرح خودشان را دارند و اکنون دوباره از یک شرایط نابسامان سوءاستفاده میکنند تا آنچه را که منافعشان میخوانند تامین کنند. در همین راستا، جنگندههای رژیم اسرائیل در اولین روزهای تیرماه مناطق غربی، شمالی، مرکزی و جنوبی نوار غزه را هدف حمله قرار دادند. این حملات پس از آن صورت گرفت که تلآویو مدعی شد سه شهرکنشین اسرائیلی ۱۲ ژوئن در کرانه باختری ناپدید شدهاند.

اهمیت روز جهانی قدس در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس
 
روز قدس از زوایای گوناگونی دارای اهمیت است، از جمله اینکه نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است. همچنین روز قدس به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است.

تلاش اسرائیل برای خارج کردن مسئله فلسطین از توجه افکار عمومی دنیا در مقطع کنونی در سایه جنایات گروههای تروریستی در منطقه یکی دیگر از مسائلی است که نشانگر اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان و امت اسلام میباشد.

دشمن صهیونیستی سعی دارد با سیاست درگیر کردن کشورهای مسلمان به امور داخلی خود، توان و انرژی مسلمان را در مبارزه با این رژیم از بین ببرد و از سوی دیگر در سایه توجه مردم دنیا به بحرانهای منطقه که به دست گروههای تندرو و تروریستی ایجاد شده است به اقدامات جنایت کارانه خود در فلسطین ادامه دهد و به پاکسازی قومی سرزمینهای اشغالی بپردازد.

برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس میتواند به خنثی سازی توطئههای رژیم جعلی اسرائیل در منطقه منجر شود و بار دیگر به مردم مسلمان منطقه یادآوری کند که به جای دشمنی با هم، متحد شده و به مبارزه با دشمن صهیونیستی بپردازند.

سخن پایانی

نگاهی به تحولات منطقه خاورمیانه روشن میکند که بیشترین سود از جنگ داخلی میان مسلمانان متوجه رژیم صهیونیستی بود. برای این رژیم، ادامه جنگ داخلی و در یک کلام مشغول شدن مسلمانها به تهدیدات داخلی، بهترین گزینه است. هرچه قدرت جهان اسلام معطوف به اختلافات داخلی باشد، امنیت بیشتری برای رژیم صهیونیستی به ارمغان می آورد.

در وضعیت فعلی که صهیونیستها با تمام قدرت وارد میدان شدهاند تا حکومت سوریه و کشورهای مخالف خود در منطقه را ساقط کنند، ضرورت توجه جدی به روز قدس از جانب همه مسلمان انکار ناپذیر مینمایاند تا از این طریق به مقابله با دشمن اصلی یعنی اسرائیل پرداخته و همچنین موجب ناکامی این رژیم غاصب در استفاده از سیاست قدیمی تفرقه بنداز و حکومت کن در منطقه شوند.

فهرست منابع؛

- بحران عراق نتیجه تجزیه طلبی های رژیم صهیونیستی است(1393)، قابل دسترسی در:
 http://www.yjc.ir/fa/news
- تحلیلگر: استفاده اسرائیل از بحران عراق به عنوان سرپوشی بر جنایاتش(1393)، قابل دسترسی در:
http://www.presstv.ir/farsi/detail/1393/04/04/4798/ISraelIraq
- حسینی، سیدمحمد(1393)، داعش؛ اهروم پنهان اسرائیل، قابل دسترسی در:
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/1541859946891053060
- خشونت در عراق به تحریک اسرائیل صورت می گیرد، 1393)، قابل دسترسی در:
http://www.mwfpress.com/vdchzxni.23nmqdftt2.html
- موسوی، سیدمحمدمهدی(1386)، روزجهانی قدس، مجله گلبرگ، شماره 91.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار