رییس شورای اسلامی فلسطین در لبنان در گفت وگو با دفاع پرس:

ایران تنها حامی جدی فلسطین در منطقه است/ حاکمان عرب به جای مقابله با صهیونیست در مقابل ایران ایستادند

رییس شورای اسلامی فلسطین در لبنان گفت: تنها کشوری که به صورت جدی مردم فلسطین را کمک می کند جمهوری اسلامی ایران است و حاکمان عرب به جای متحد شدن با ایران علیه اسراییل در مقابل ایران قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ - 16September 2014

ایران تنها حامی جدی فلسطین در منطقه است/ حاکمان عرب به جای مقابله با صهیونیست در مقابل ایران ایستادند

دکتر محمد نمر احمد زغموت رییس شورای اسلامی فلسطین در لبنان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بین الملل دفاع پرس به بررسی آخرین تحولات منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرداخت.

دفاع پرس: بفرمایید که چه تحولاتی در منطقه در حال رخ دادن است و ایران چه کمکی می تواند به محور مقاومت بکند؟

جنایت بزرگی که علیه فلسطین و ملت فلسطین اخیرا روی داد یکی از مهمترین تحولات منطقه بوده که البته این جنایت کماکان ادامه دارد آنها می خواهند تمام سرزمین فلسطین را از آن خود کنند ولی تلاش می کنند این کار را گام به گام انجام دهند.

در این راستا تنها کشوری که به صورت جدی مردم فلسطین کمک می کند جمهوری اسلامی ایران است و حاکمان عرب به جای متحد شدن با ایران علیه اسراییل در مقابل ایران قرار گرفته اند.

مردم کشورهای عربی خواهان این هستند که حاکمانشان با جمهوری اسلامی در یک جبهه قرار بگیرند و اگر نمی توانند به اندازه ایران موثر باشند حداقل تلاش خود را در این زمینه نشان می دهند . حاکمان عرب می بایست زرادخانه های خود را برای دسترسی فلسطینیان به اسلحه بگشایند.

دفاع پرس: در ابتدای انقلاب امام خمینی و بعد از ایشان آیت الله خامنه ای صراحتا حمایت خود را از فلسطین و ملتش اعلام کردند واز هیچ اقدامی برای کمک به مقاومت و مردم مظلوم فلسطین دریغ نکردند، فکر می کنید چه چیزی باعث می شود که حاکمان عربی اقدام به چنین کاری نکنند؟

امام خمینی به تکلیف شرعی خود عمل کرد و کاری را که یک مسلمان واقعی می بایست انجام بدهد انجام داد. امام خمینی مردی آینده نگر بود. وظیفه هر مسلمان حمایت از ملت فلسطین است برای مسلح کردن و کمک مالی به انها برای اینکه آنها بتوانند مقاومت کنند در مقابله با رژیم صهیونیستی و پیام من به ملت ایران این است که خدا شما را در راهی که درآن قدم برداشته اید و آن دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است حفظ کند.

دفاع پرس: در برابر جنایت های صهیونیست چه اقداماتی را باید انجام داد؟

 همه آنها قاتل، اشغالگر و تروریست بوده وبایستی محاکمه و به قتل برسند و یا حداقل از سرزمینهایمان خارج شوند.همه آنها جنایتکار بوده و همه آنها بایستی در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

دفاع پرس: تسلیح کرانه باختری چه تاثیری بر روی مساله فلسطین دارد؟

تسلیح کرانه باختری  همان کلام و موضع درستی است که باید زده میشد. این امر، اقدامی صحیح و همان چیزی است که ما میخواهیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار