مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از گردآوری اسناد شهدای انقلاب و زندانی‌های سیاسی خبر داد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: 92 برگ سند شامل خاطرات، زندگینامه و دیگر اسناد مربوط به شهدای انقلاب و زندانیان سیاسی در دهه فجر جمع آوری می‌شود.
کد خبر: ۳۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ - 30January 2015

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از گردآوری اسناد شهدای انقلاب و زندانی‌های سیاسی خبر داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان: سردار محمدرضا حسنیسعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های این نهاد به مناسبت ایام الله دهه فجر پرداخت و گفت: این ایام فرصتی برای مرور و واکاوی شخصیت امام(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امام خمینی(ره)شخصیت فوق العادهای است که بدون ترس از قدرتهای شرق و غرب، با اتکا به خدا ضمن مبارزه با طاغوت، به مردم خودباوری داد.

وی با اشاره به افزایش بیش از پیش دشمنیهای استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ ضرورت حضور باشکوه و جدیتر مردم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

سردار حسنی در ادامه از دیدار با خانواده یک هزار شهید در ایام الله دهه فجر، خبر داد و اولویت این دیدارها را خانواده های معظم شهدای انقلاب، زندانی های سیاسی دوران انقلاب و خانواده های شاهد در مناطق دور افتاده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای انقلاب و زندانی های سیاسی در استان بیش از 73 نفر است؛ افزود: 92 برگ سند شامل خاطرات، زندگینامه و دیگر اسناد  مربوط به این شهدا و زندانیان در دهه فجر جمع آوری میشود.

این یادگار دوران دفاع مقدس؛ اجرای برنامه میهمانی لالهها به صورت همزمان با سراسر کشور در  16بهمن، بر گزاری مسابقه مفاهیم جزء 9 قرآن کریم میان دو هزار و 500 نفر از ایثارگران، آماده سازی یکصد هزار پوستر و تراکت و اقلام فرهنگی برای توزیع در دهه فجر و آغاز ساماندهی 36 گلزار تک مزاری شهدا در استان را از دیگر برنامههای قابل ذکر عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، همچنین رونمائی از کتاب "فجرآفرینان" پیرامون شهیدان سیف الدینی(سه برادر) و خواهرزاده آنان شهید برهانی، برگزاری یادواره 18شهید صنعت برق، یادواره شهدای ارتش شهرستان های شرق کشور(بم، ریگان و فهرج)، پیگیری برای نمایش فیلم شیار 143 درسینما شهرتماشا، نصب بنر تصاویر شهدای انقلاب در مسیر راهپیمایی و بلوار جمهوری و مکاتبه با استانداری برای مکاتبه با دستگاه ها در خصوص دیدار و تجلیل از خانوادههای شهدای دستگاه مربوطه را نیز مورد اشاره قرار داد.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی حسینیه شهداء کرمان به عنوان مرکزی فرهنگی جنب گلزار شهدای کرمان افزود: این حسینیه در 500 مترمربع احداث خواهد شد و با تکمیل و تجهیز آن موزهای از آثار شهدا نیز در آن راهاندازی میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار