روزنامه انگلیسی تایمز:

سال 2015 سال پایان داعش است

روزنامه انگلیسی تایمز طی گزارشی به بررسی عملکرد داعش تاکنون در عراق و سوریه پرداخت و نوشت: با افول این گروهک، ۲۰۱۵ سال پایان داعش خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 31January 2015

سال 2015 سال پایان داعش است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت، بعد از آنکه تروریستهای داعش تابستان گذشته به نواحی در عراق تسلط یافتند به نظر میرسید امکان مقابله با آن وجود ندارد. برخی متخصصان جامعه جهانی نیز سقوط دولت بغداد را پیش بینی کرده بودند، اما شوک داعش فروکش کرده و  بغداد سرسختانه ایستاد و سپس حمله داعش به کوبانی آغاز شد و سرانجام در ماه جاری میلادی از کوبانی گریخت و در سنجار نیز پیش از این شکست خورده بودند.

تایمز در ادامه نوشت: مبارزات داعش رفته رفته کسالت بار شده و مردم از آن و جنایات آن خسته شدند. تعداد زیادی از محاسبات اشتباه گروه تروریستی داعش این اطمینان را میدهد که با افزایش شمار مخالفان داعش، این گروهک در سال 2015 داعش در سوریه و عراق واژگون خواهد شد.


به نوشته تایمز بزرگترین اشتباه داعش حمله به کردهای شمال عراق بود چرا که هیچ یک از ساکنان کرد یا ایزدیهای ساکن شمال عراق هیچ خطری برای داعش نداشتند و جنایت داعش در این نواحی و سر بریدنهای آن بر تعداد دشمنان آنان افزود.

این گزارش افزود؛ اگر داعش برنامه اقتصادی هم داشته آن هم نابود شده. تحلیلگران نفت معتقدند داعش تنها خواهد توانست مبلغ کمی در طول هفته از راه قاچاق نفت درآمد کسب کند که فاصله بسیاری با 53 میلیون دلار درآمد نفتی روزانه دارد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار