رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کشور در قم:

ماهواره‌ها و برخی شبکه‌های اجتماعی عفاف جامعه را نشانه گرفته‌اند

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کل کشور در قم گفت: کارکرد ضد فرهنگی شبکه‌های اجتماعی در کشور از دیگر تهدیدات عفاف است و سبب تغییرات رفتاری و افکاری می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴ - 16February 2015

ماهواره‌ها و برخی شبکه‌های اجتماعی عفاف جامعه را نشانه گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سرهنگ محمد مسعود زاهدیان رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کشور در افتتاحیه چهارمین دوره سیر مطالعاتی حجاب و عفاف موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا که در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه مسأله حجاب و عفاف پرچم فرهنگی اسلام و مهمترین مسأله حوزه فرهنگ دینی مسلمانان است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مسأله عفاف و حجاب همواره بحثی مهم و در حد امنیت ملی مطرح بوده است.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کل کشور با بیان اینکه دشمن همیشه در تلاش بوده و خواهد بود تا جامعه ما را به سمت حجاب زدایی ببرد، اظهار داشت: تاکنون بسیاری از ارزشهای اخلاقی و اجتماعی ما به سبب هجمه تبلیغاتی دشمن تحت الشعاع قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بدپوشی و فرار از عفاف و حجاب از قدیمیترین معضلات جامعه اسلامی بوده است و امروز پلیس به عنوان نقطه اصطکاک حاکمیت و بدنه اجتماع با آن روبهرو است.

وی عنوان کرد: بد حجابی معزلی امنیتی شده و جامعه را تهدید میکند؛ حوزههای علمیه، صدا و سیما و نیروی انتظامی در مقابله باید نهایت تلاششان را به کار ببندند تا حجاب را به مسألهای اجتماعی تبدیل کرده و با نزدیک کردن عوامل اجتماعی و حوزوی، شیوه برخورد با بدحجابها به نحو صحیح تنظیم گردد.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کل کشور تأکید کرد: دین اسلام و فقه شیعه چیزی کم ندارد و مشکل ماست که جوانها از احکام اسلامی فاصله میگیرند و حتی برخی از آنها، مجالس هندوها را به مجالس حضرت اباعبدالله(ع) ترجیح میدهند؛ اما با این حال، بسیاری از بدحجابان، خود در مجالس عزاداری حاضر میشوند و ما باید از این ظرفیت برای کل سال استفاده کنیم.

وی به هجمههای شبکههای ماهوارهای اشاره و ابراز کرد: این گونه شبکهها سعی دارند تا غیرت را از مردان ایرانی گرفته و قداست خانوادهها را از بین ببرند؛ مجالس مختلطی که امروز در تهران رشد کرده و حجاب و ظاهر شرعی در آن رعایت نمیشود به شدت نگران کننده است.

سرهنگ زاهدیان با بیان اینکه رواج شرابخواری در جامعه تهدید بسیار مهمی است، گفت: امروز گرایش جوانان به سمت مصرف مشروبات الکلی بسیار افزایش یافته و سوء رفتار با عناصر جرم نیز سبب شده که بازخورد مناسبی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تداخلهایی که در محیطهای کار وجود دارد، از سایر معضلات جامعه است، تصریح کرد: بانوان در بسیاری از مشاغل و کارهایی شرکت دارند که اصلا در شأن آنها نیست و حوزه باید بر روی این مسأله تحقیق کرده و به دستگاههای حکومتی طرح دهد.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کل کشور با اشاره به تهدیداتی که عفاف را در جامعه هدف قرار داده است، گفت: ورود مشروبات الکلی به کشور تا حدی که از سوی کمپانیهای خارجی قول حمایت مالی برای ساقیان دستگیر شده داده میشود، یکی از اصلیترین تهدیدات عفاف در کشور است چراکه ساختار خانوادهها را هدف گرفته و بی قیدی اعضای خانواده را افزایش میدهد.

وی با بیان اینکه ورود تجهیزات ماهوراهای یکی از تهدیدات عفاف در جامعه است، ادامه داد: کارکرد ضد فرهنگی شبکههای اجتماعی در کشور از دیگر تهدیدات عفاف است چرا که سبب تغییرات رفتاری و سپس تغییر در افکار میشود تا افزون بر تهدید عفاف، مقدمات تغییر ساختار در نظام اسلامی نیز به وجود آید.

سرهنگ زاهدیان افزود: گسترش فعالیت فرقههای انحرافی نوپدید با هدف انحراف در دین و تشدید اختلاف، ابتذال فرهنگی و جریانهای مخرب فرهنگی و ورود اقلام ضد فرهنگی از سایر تهدیدات عفاف در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از تجهیزات و برنامههای ماهوارهای، تولید و توزیع مشروبات الکلی داخلی، بدپوششی بدحجابی و گسترش روز افزون مدهای بیگانه، گسترش تولید تکثیر و توزیع اقلام مخرب فرهنگی در داخل کشور آسیبهایی است که امروز دین افراد در جامعه را تهدید میکند.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا کل کشور در پایان گفت: فعالیت های ضد فرهنگی انحرافات فرهنگی در محیطهای آموزشی، ورزشی و هنری، ایجاد تزلزل در باروهای دینی و مذهبی، تضعیف زبان و خط فارسی، اقدامات ضد اخلاقی و اقدامات ضد فرهنگی سایر آسیبهایی است که جامعه امروز ما را فرا گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار