المیادین:

کمیته‌ انقلابی یمن امروز تصمیماتی سرنوشت ساز اتخاذ می‌کند

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که کمیته انقلابی یمن امروز تصمیماتی قطعی و سرنوشت ساز اتخاذ می‌کند.
کد خبر: ۴۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ - 01March 2015

کمیته‌ انقلابی یمن امروز تصمیماتی سرنوشت ساز اتخاذ می‌کند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که امروز تصمیماتی قطعی و سرنوشت ساز را اتخاذ خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این منابع آگاه از احتمال تشکیل شورای ریاستی بر اساس بیانیه قانون اساسی خبر دادند تا از اجرا شدن طرح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تقسیم یمن از طریق مشروعیت بخشیدن به عبد ربه منصور هادی رئیسجمهور مستعفی یمن جلوگیری کنند.

در پی تسلط گروههای مردمی «انصارالله» بر «صنعا» و استعفای عبدربه منصور هادی از ریاستجمهوری، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، قطر و بحرین سفارتخانههای خود را در پایتخت یمن به حال تعلیق درآوردند و به آتش بحران در این کشور دامن زدند. از میان کشورهای این شورا تنها عمان سفارت خود را به عدن منتقل نکرده است.

امارات و کویت جمعه گذشته در اقدامی مشابه عربستان سعودی اعلام کردند فعالیت سفارتخانههای این کشورها در یمن به جنوب کشور منتقل شده و هدف از این اقدام حمایت از عبدربه منصور هادی و دولت وی عنوان شد.

در حالی که مذاکرات بین گروههای سیاسی یمنی و انصارالله به نتایج مثبتی رسیده و طرفین برای تشکیل شورای ملی به توافق رسیده بودند، اعلام شد عبدربه منصور هادی از صنعا به استان عدن فرار کرده است.

منصور هادی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، بلافاصله در عدن در بیانیهای، خود را رئیسجمهور یمن نامید و اقدامات انصارالله و توافقات صورت گرفته را باطل اعلام کرد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار