مدیر کل کمیته امداد فارس خبر داد

برگزاری جشنواره سبزه آرزوها در شیراز

مدیرکل کمیته امداد فارس از برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان سبزه آرزوها در سطح شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ - 03March 2015

برگزاری جشنواره سبزه آرزوها در شیراز

به گزارش دفاع پرس از شیراز، علی الهیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در قالب این جشنواره سبزههای عید نوروزی حاوی کدی که مربوط به آرزوی یک کودک نیازمند است، در مدارس شیراز بین دانش آموزانی که مشتاق به شرکت در این طرح باشند، توزیع میشود و پس از آن خانواده با آگاهی از اینکه کد موجود در سبزه مربوط به آرزوی کدام کودک نیازمند است، سعی در برآورده کردن آن خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری هفته احسان و نیکوکاری را تلنگری به مردم دانست و افزود: در مرحله اول پیشنهاد ما به مردم این است که اگر در محله زندگی خود و یا در بین خویشاوندان خود فرد نیازمندی را میشناسند، با حفظ آبروی آن فرد، کمکهای خود را به آنها تقدیم کنند ولی اگر مایل به کمک هستند و نیازمندی را نمیشناسند با کمک طی ایام شور نیکوکاری، مسئولیت توزیع کمکها را به کمیته امداد محول کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس با اشاره به برگزاری شور نیکوکاری در استان طی روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفند، گفت: طی شور نیکوکاری پنج هزار و ۵۰۰ پایگاه برای جمع آوری کمکهای مردمی در سطح استان پیش بینی شده است که شامل ۳۰۰ پایگاه ثابت کمیته امداد،۲۶۰ پایگاه سیار کمیته امداد، چهار هزار و ۱۰۰ پایگاه مدارس، ۶۷۰ مسجد و ۱۰۰ پایگاه مراکز نیکوکاری میشود.

الهیاری بیان کرد: در سال گذشته ۶۳ میلیارد ریال کمک های مردمی طی جشن نیکوکاری جمع آوری شد که ۲۱ میلیارد ریال آن در مدارس و مابقی در پایگاه های کمیته امداد، مساجد و بسیج جمع آوری شد که مدارس بی نیاز، کمک ها را به جنوب شهر و مدارس نیازمند دادند.

وی تصریح کرد: این واقعیت جامعه است که گروهی از جمعیت که جزو فقرا هستند نیازمند به کمک هستند و زمانی که کمکهای مردم قطره قطره جمع شود، تبدیل به دریایی برای کمک به افراد نیازمند خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس اضافه کرد: طی چهار دهه گذشته، نظام اسلامی در زمینه کمک به نیازمندان جامعه بسیار خوب فعالیت کرده و اعتبارات زیادی را به این امر اختصاص داده است و از نظر شاخص های رفاه اجتماعی تلاش های زیادی انجام شده ولی امروز جنس فقر عوض شده و هنوز افراد محتاج در جامعه وجود دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار