معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

همدلی و همزبانی سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در مراسم برزگداشت روز ارتش گفت: شعار همدلی و همزبانی در واقع سرمایه اصلی نظام اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ - 19April 2015

همدلی و همزبانی سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجتالاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم گرامیداشت روز ارتش که در آمادگاه سرلشکر شهید محمد فراشاهی برگزار شد، با یادآوری شعار سال با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، به بیان چرایی و آثار و برکات آن در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به در پیش بودن دو موضوع مهم یعنی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان در سال جاری بیان کرد: پس از برگزاری انتخابات، به دلایل مختلف احتمال واگرایی در لایههایی از سلیقهها وجود دارد و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی همدلی و همزبانی ملت و دولت را در پیشگیری از این افتراق و واگرایی، مطالبه کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم دومین بُعد اهمیت شعار سال را موضوع مذاکرات هستهای خواند و اظهار کرد: این مذاکرات فارغ از هر نتیجهای که باشد، ممکن است دشمن در پی آن دست به اقدامات شومی بزند بنابراین نقش همدلی و همزبانی در خنثیسازی دسیسههای پیدا و پنهان دشمن، نقشی موثر و انکارناپذیر است.

وی حوادث اخیر کشورهای منطقه را یادآور شد و افزود: این حوادث متاثر از ایستادگی ملت بزرگوار ایران در برابر استکبار جهانی و ندای مظلومخواهی و ظلمستیزی ایران اسلامی است که موجب الگو پذیری ملتهای مسلمان شده است.

بنایی با ارائه تحلیل اجمالی از اوضاع منطقه و اینکه در دوران دفاع مقدس برخی کشورها با طرح بهانه واهی عرب و عجم با دشمن بعثی علیه ایران اسلامی همدست شدند افزود: امروز امالقرای یمن کشوری با تمدن دیرینه است که مورد تاخت و تاز عربستان، رژیمی که تاکنون یک قدم برای ملت مظلوم فلسطین برنداشته، قرار گرفته است و انشاالله آل سعود به زودی شکست خواهد خورد.

وی گفت: در این اوضاع و احوال منطقه، جهانیان باید از ایران با عظمت، تحت منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری یک صدای واحد بشنوند و این مهم، جز با تحقق شعار همدلی و همزبانی میسر نمیشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نتیجه همدلی و همزبانی را تولید سرمایه اجتماعی خواند و ابراز کرد: سرمایه اجتماعی برآیند تمام سرمایهها اعم از مادی و نیروی انسانی است و حضرت امام (ره) در سال 58 با همین سرمایه اجتماعی توانستند ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی که در خدمت کشور، ملت و انقلاب است را به تمام دنیا معرفی کنند.

وی یادآور شد: دشمن ایستادگی ملت بزرگ ایران را در بحث هستهای درک کرده و بنابراین به شدت در حال طرحریزی توطئه و تضعیف این سرمایه اجتماعی است.

بنایی تاکید کرد: امروز برای حفظ سرمایه اجتماعی که همان اراده ملی و اعتماد ملی است، راهی جز تقویت همدلی و همزبانی نیست و تبلور این همدلی را در انسجام و یکپارچگی ارتش و سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا میبینیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها