روایت چگونگی شهادت شهید مدنی

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت‌الله مدنی در مسجد مهدیه همدان برگزار شد؛ تا از خدمات به جا مانده از این مرد بزرگ صحبت شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ - 11September 2016

روایت چگونگی شهادت شهید مدنی

به گزارش دفاع پرس از همدان، نورالدین عافی، شاهد شهادت آیتالله مدنی و راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت آیتالله مدنی به تشریح لحظه شهادت این شهید محراب پرداخت و اظهار داشت: ورود آیتالله مدنی به استان آذربایجان شرقی درحالی رخ داد که درگیریهای بسیاری در منطقه وجود داشت.

وی گفت: در لحظه شهادت آیتالله مدنی، در صف سوم و چهارم نماز ایستاده بودم؛ که صدای انفجار بلند شد و تکههای بدن شریف آیتالله مدنی پراکنده شد.

عافی با بیان اینکه شهید مدنی را هیچکس نشناخت و حقش این نبود، افزود: تنها امتیاز شهدا ولایت مداری آنان بود و به خاطر این ویژگی به جایگاه رفیعی دست یافتند.

شاهد لحظه شهادت آیتالله مدنی با بیان اینکه پیروی از ولایت همان راه شهداست، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس زمانی که نام امام(ره) به میان میآمد، انرژی رزمندگان به زمان آغاز عملیات بازمیگشت.

در ادامه مراسم کتاب «آقا سیداسدالله» که زندگینامه شهید آیتالله مدنی است و به 2 زبان فارسی و انگلیسی به نگارش درآمده است، رونمایی شد.

همچنین به تعداد جلسات مکتب امام زمان(عج) که توسط مرحوم مسکین بنیان گذاشته شده بود، جلسهای نیز با نام شهید مدنی با معلمی یک روحانی آغاز به کار کرد.

در ادامه مراسم حسن سلطانی، مجری با سابقه صدا و سیما و از شاگردان مکتب آیتالله مدنی، گفت: در زمانی که آیتالله مدنی در نجف تحصیل میکردند، یک روز پس از اینکه صحبتهایی را در باب چرایی حضورش در نجف با خود در میان میگذارد، به زیارت امیرالمومنین میرود، در این زیارت به امام توسل میجوید و از حال میرود و نوید شهادتش را میگیرد.

وی با بیان اینکه امروز سالگرد شهادت 400 نفر از هموطنان و 5 هزار مسلمان در فاجعه مناست، تصریح کرد: یاد شهدای منا را همزمان در مراسم سالگرد آیت الله مدنی گرامی میداریم.

این مجری با سابقه صدا و سیما با بیان اینکه حسن خلق، گرهگشایی، تأسیس دارالاتیام، مسجد و موسسه مهدیه و درمانگاه از یادگاران این نازنین مرد است، ادامه داد: شهید مدنی با جوانان از پدران آنان مهربانتر بود و به همین دلیل بهترین اوقات خود را در کنار آیتالله مدنی گذراندیم.

وی تأکید کرد: شهید مدنی در راه دفاع از امام(ره) و ولایتمداری سر از پا نمیشناخت؛ بهطوری که یکه و تنها همراه مردم در مقابل توپ و تانک ایستاد.

سلطانی خاطرنشان کرد: یادم هست با 50 اتوبوس از همدان به دیدار امام راحل رفتیم؛ آیتالله مدنی در آن دیدار چون عبد در مقابل مولا بود؛ ما اگر طالب آن راه و جاه هستیم باید آنگونه باشیم که مردان بزرگ زیستند.

پایانبخش برنامه نیز سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر، از اساتید حوزه علمیه بود؛ او با بیان اینکه هر فرد که بخواهد در عالم صید داشته باشد مانند قلاب ماهیگیری باید در مقابل خدا و اولیای خدا کرنش کند، اظهار کرد: هر فرد که در مقابل خدا و اولیای او کرنش کند یک دنیا در برابر او تابع خواهند بود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال دعای انسان را میشنود، تصریح کرد: وقتی انسان در مراسم معنوی حاضر میشود به این معناست که خداوند میخواهد دعای او را بشنود.

رنجبر با اشاره به اینکه برای خداوند همه چیز معلوم است، ادامه داد: خداوند دانا، توانا، دارا، بخشنده و مهربان است و هر فرد این پنج نام را بداند در آرامش خواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از خواستههای ما از خدا، به ما آسیب میرساند و به همین دلیل است که اجابت نمیشود، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که خداوند مقدر کند به صلاح انسان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار