مراسم دعای عرفه با حضور خیل عظیم مومنان در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد

مراسم دعای پرفیض عرفه عصر یکشنبه همزمان با سراسر کشور، با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) این مکان مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ - 11September 2016

مراسم دعای عرفه با حضور خیل عظیم مومنان در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، انبوه زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) در روز عرفه و شب عید سعید قربان در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و مساجد، تکایا و بقاع متبرکه امامزادگان در قم گردهم آمدند و با قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) ندای العفو سرداده و در درگاه الهی استغفار کردند.

بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در تمامی صحن ها و شبستان ها مملو از مومنان و خداجویانی بود که خود را از دور و نزدیک به حرم مطهر دخت موسی بن جعفر(ع) رسانده بودند و با چشمانی اشک آلود و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاص معنوی را به مراسم دعای عرفه بخشیده بودند.

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم پرشور و معنوی با اشاره به اعمال روز عرفه، بر ضرورت توجه قلبی در استغفار از گناهان تاکید کرد و گفت: اگر بدترین گناه را هم انجام داده باشیم، می توانیم مشمول رحمت الهی باشیم.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی با بیان این که بدترین گناه، یاس و ناامیدی از رحمت الهی است، خاطرنشان کرد: مومنان باید همواره نسبت به رحمت و بخشش الهی امیدوار باشند و از گناهان خود توبه کنند، البته نباید هیچ گاه گناه را کوچک بشمارند.

وی با اشاره به وعده های الهی در آیات قرآن کریم درباره گناهکاران و رحمت و مغفرت الهی، تصریح کرد: از جمله بزرگترین اعمال روز عرفه، زیارت و گریه بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و مومنان در این روز باید با توسل به سیدالشهدا(ع) از گناهان خود استغفار کنند.

در ادامه این مراسم معنوی که با حضور برخی از مسئولان اجرایی استان و تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، سید مهدی میرداماد مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعای عرفه را قرائت کرد.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار