«درمحاصره» به شبکه های مستند و سوم سیما می‌رود

سریال مستند ـ داستانی «در محاصره» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، از شبکه مستند و شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ - 21September 2016

«درمحاصره» به شبکه های مستند و سوم سیما می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سریال «در محاصره» به کارگردانی «امیر پوروزیری» از تولیداتی است که در ایام دفاع مقدس روی آنتن میرود.

کارگردان «در محاصره» درباره این سریال گفت: این اثر به موضوع حصر آبادان و روزهایی که مردم در حال دفاع از این شهر بودند، میپردازد؛ در واقع به دلیل پرداختن به موضوعی که 35 سال پیش رخ داده، این اثر هم یک سریال تاریخی است و هم یک سریال جنگی.

وی با بیان اینکه «در محاصره» یک سریال مستند است که در آن شخصیتهای واقعی قصه شخصی خود را روایت میکنند و از این طریق یک برهه تاریخی بازسازی میشود، گفت: جذابیت اصلی سریال برای من به عنوان کارگردان این است که این اثر درباره مردم عادی است؛ آبادان پس از حصر از سکنه خالی نشد و از حدود 460 هزار نفر جمعیت شهر، 20 هزار نفر در شهر باقی ماندند و از شهر دفاع کردند.

پوروزیری افزود: در سالهای اخیر بیشتر آثاری که درباره دفاع مقدس ساخته شدند، درباره رزمندگان، سرداران شهید و حتی فرماندهان زنده زمان دفاع مقدس بوده است؛ البته در زمان جنگ فرماندهان هم از مردم عادی بودند؛ اما شاید در زمینه حضور مردم عادی در جنگ تحمیلی چندان اثر برجستهای ساخته نشده است؛ در محاصره میخواهد به مردم یادآوری کند که این خود آنها بودند که نقش اصلی را در جنگ ایفا کردند و شاید همین موضوع جذابیت اصلی اثر باشد.

این کارگردان درباره داستان این سریال گفت: این سریال در ستایش زندگی است؛ وقتی شهر آبادان توسط نیروهای عراقی محاصره میشود، تعداد زیادی از مردم در شرایط سخت در آبادان میمانند و این باعث میشود که شهر حیات خود را حفظ کرده و زندگی در آن جریان داشته باشد.

پوروزیری ادامه داد: وقتی مردم در شهری که به آن عرق و عشق دارند باقیی میمانند، برای دشمن سخت میشود که بتواند بر آن مسلط شود، حتی سختتر از زمانی که با تعداد زیادی نیروهای نظامی رودررو شود؛ ما در این سریال به عشق و زندگی میپردازیم و نشان میدهیم که یک دختر و پسر جوان چگونه در شرایطی که شهر در محاصره است، با هم ازدواج میکنند و حتی ماشین عروسی خودشان را یک جیپ که روی آن توپ جنگی سوار شده است، انتخاب میکنند.

کارگردان «در محاصره» با بیان اینکه ساختن یک اثر جنگی کار دشواری است و تنها بخشی از این دشواری به مسائل سر صحنه بازمیگردد تصریح کرد: با دستمزدهای مرسوم نمیتوان از زحمات بچههایی که در یک کار جنگی زحمت میکشند، قدردانی کرد و این عشق و انگیزه فردی آنهاست که یک اثر در زمینه دفاعمقدس را به ثمر مینشاند.

سریال «در محاصره» در هشت قسمت 45 دقیقهای ساخته شده است که در ایام برگزاری هفته بزرگداشت دفاعمقدس هر شب از ساعت 19 از شبکه سوم سیما و ساعت 20 از شبکه مستند پخش میشود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار