سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر:

حفظ و نشر آثار دفاع مقدس باید مردمی شود/ ظرفیت‌های معنوی موجود در قم فراوان هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ملت ایران پیروز واقعی جنگ تحمیلی بودند و باید در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم مردم را وارد صحنه کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸ - 20August 2013

حفظ و نشر آثار دفاع مقدس باید مردمی شود/ ظرفیت‌های معنوی موجود در قم فراوان هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آرزوی ما زندگی و خدمت در قم است و مدیرانی که در این شهر نورانی به فعالیت مشغول هستند باید قدردان خداوند به دلیل نعمتی باشند که نصیب آنها کرده است.

وی افزود: قم نگین درخشان ایران است و در دوران دفاع مقدس بیش از 6 هزار نفر شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه 11 هزار نفر جانباز و 600 نفر از آزادگان دوران جنگ هم از مردم قم بودهاند، خاطرنشان کرد: اینکه شهری بتواند لشکری رزمی را در دوران تهاجم به کشور سازماندهی کند از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: هرچند اقدامات خوبی در قم صورت گرفته اما در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس عقبماندگیهایی در قم دیده میشود و باید فعالیتهای بیشتری انجام شود.
 
سردار کارگر با تاکید بر احداث هرچه سریعتر باغ موزه دفاع مقدس در استان قم تصریح کرد: ظرفیتهای معنوی موجود در قم فراوان هستند و باید مورد استفاده قرار گیرند.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب موسس اصلی این بنیاد هستند و در حال حاضر هم شش نفر از وزرای کابینه در هیئت امنای آن عضویت دارند، بنابراین این نهاد بزرگ میتواند در احیای فرهنگ شهادتطلبی تاثیر فراوانی داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: در دوره جدید اصلاح نگرش و تغییر رویکرد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و این کار در همه ابعاد مورد توجه است؛ حضور فعال در عرصههای فرهنگی، هنری و رسانهای جزو اولویتها در دوران جدید محسوب میشوند.
 
سردار کارگر با اشاره به فعالیت خبرگزاری دفاع مقدس عنوان داشت: دو سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس هم در دوره جدید فعالیت خود را آغاز کردهاند.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس را گنجی بی پایان توصیف کردهاند، تصریح کرد: در آمریکا در ارتباط با جنگ شمال و جنوب بیش از 100 هزار کتاب و رمان نوشته شده و فیلمهای فراوانی هم در این زمینه ساختهاند ولی ما برای هشت سال جنگ تحمیلی چنین کاری را انجام ندادهایم و لازم است با توجه به تاکیدات رهبری این کار را در اولویت قرار دهیم.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر پرداختن به حضور روحانیون در جنگ بیان داشت: قشر روحانی، شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کردهاند و باید این امر را در میان نسل جوان ترویج کنیم.
 
سردار کارگر اضافه کرد: ملت ایران پیروز واقعی جنگ تحمیلی بودند و باید در زمینه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هم مردم را وارد صحنه کنیم.
 
گفتنی است، در این مراسم حکم رسمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از سوی سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر و با حضور میهمانان ویژه به جناب سرهنگ احمد حسینی ابلاغ شد. حسینی تا پیش از این مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب (ع) را بر عهده داشت.
 
ارزشهای انقلابی باید به فرهنگ غالب کشور تبدیل شوند

در ادامه این مراسم کرم رضا پیریایی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حکمتی عالی راهاندازی شده است.
 
وی افزود: هرچه آثار دوران جنگ و دفاع مقدس بیشتر احیا شوند و در اختیار نسل جوان قرار گیرند در تقویت انقلاب و تداوم آن هم رشد بیشتری خواهیم داشت.
 
استاندار قم با بیان اینکه در این راستا باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری بهره گرفت خاطرنشان کرد: ارزشهای انقلابی و شهادتطلبی باید به فرهنگ مسلط جامعه ما تبدیل شوند و در این میان نیازمند فعالیتهای جذاب در همه ابعاد هستیم.
 
وی ادامه داد: باید همانطور که وارد دفاع از کشور شدیم و هشت سال جنگ را اداره کردیم در حوزه نشر آثار آن دوران هم با جدیت و قدرت فعالیت کنیم.
 
پیریایی با تاکید بر هویدا شدن فرهنگ جهاد و شهادت در رفتار و گفتار کسانی که مسئولیت احیای آثار دوران دفاع مقدس را بر عهده گرفتهاند عنوان داشت: طی هشت سال گذشته از نظر کمی و کیفی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزشهای دوران جنگ رشد قابل توجهی را شاهد بودهایم.
 
استاندار قم با بیان اینکه فعالیت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان تنها به قم محدود نمیشود تصریح کرد: در این حوزه میتوان از فرهنگها و ظرفیتهای مناطق مختلف که رزمندگان آنها در جبههها حضور داشتند استفاده کرد.
 
وی ضمن تشکر از سالها فعالیت کربلایی، مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان قم، بیان داشت: این مدیر پرتلاش سالها در کنار شهدای بزرگی همچون مهدی زینالدین در جبههها به دفاع از اسلام و ایران مشغول بود و پس از آن هم در احیای آثار آن دوران تلاش زیادی کرد.
 
پیریایی با تاکید بر ساخت باغ موزه دفاع مقدس در قم گفت: یادمان شهدای گمنام قم در دامنه کوه خضر نبی(ع) که پایگاهی معنوی برای تجمع عاشقان و دلسوختگان فرهنگ اسلام و دفاع مقدس است میتواند الگوی خوبی برای ساخت این مکان باشد.
 
لازم به ذکر است، در این مراسم کرم رضا پیریایی استاندار قم، اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم، مهدی مهدوینژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمعی از مدیران کل ادارات دولتی قم حضور داشتند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار