رحمانی فضلی:

بسیجیان مکلفند پیشرفت و عدالت را در کشور تقویت کنند

وزیر کشور با بیان اینکه معیار تمدن و سنجش قدرت در دنیا پیشرفت در چارچوب‌های علمی و تولیدی مبنی بر عدالت است، گفت: همه بسیجیان مکلفند که پیشرفت و عدالت را در کشور تقویت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱ - 28January 2014

بسیجیان مکلفند پیشرفت و عدالت را در کشور تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور، طی سخنانی در جمع فرماندهان پایگاههای بسیج استانداریهای سراسر کشور با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: سازمان سیاسی و امنیتی نظام منحوس پهلوی به ظاهر آسیبناپذیر و متصل به قدرتهای جهانی ولی از دورن دارای ماهیتی پوچ و بیمحتوا بود و در کنار آن ملتی با سازماندهی ضعیف ولی در درون منسجم و برانگیخته از اقتدار و ارزشهای دینی و الهی و تابع امام به سرعت توانست بر آن نظام غلبه کند.

وی با بیان اینکه ماحصل آن انسجام، اقتدار و ارزشهای دینی جمهوری اسلامی ایران بود که چنان لرزهای در استکبار ایجاد کرده که پس ازگذشت ۳۵ سال همچنان همه هم و غم آنان نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: الحمدلله این انقلاب که میوهای از میوههای شجره طیبه میباشد و با اعتقاد و باور دینی و مذهبی مردم همراه او با صلابت مسیر خود را طی کرده است.

وی افزود: در این بین بسیج نیز میوهای دیگر از میوههای شجره طیبه بود که برون داد ایمان، صمیمیت و باوری است و از وحدانیت و ولایت سرچشمه گرفته میشود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل دشمنان ایستاد و امام راحل با ایمان قلبی به همه مردم اعتماد کرد و مردم ایران نیز پاسخ اعتماد امام (ره) را طی جنگ تحمیلی با معامله و نثار جان خویش نشان دادند.

وزیر کشور با اشاره به قدر و جایگاه بسیج در جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیج در جنگ متولد شد و از میوههای ناب، معطر، مفید و خوش طعم شجره طیبه میباشد.

رحمانی فضلی با اشاره به جملات امید بخش امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص فعالیتهای جهادی بسیج گفت: در مرحله نخست میبایست نیت و شاخصهای فطرت و میزان لیاقت خود را در اینجایگاه دریابیم و برای سنجش آن با در نظر گرفتن ویژگیهای یک مؤمن انقلابی که یکی از آن ویژگیها معرفت و شناخت میباشد گامهای بعدی را برداشته و در این راه تلاش نماییم.

وزیر کشور با بیان اینکه حق و حقگرایی کوتاهترین مسیر برای رسیدن به فطرت انسانی و رسیدن به خدا است، گفت: بسیج باید برای احیای حق با قبول مسئولیت شرعی اقدام کند.

وی با بیان اینکه گام بعدی گام حضور در صحنهها وتأثیرگذاریها است، اضافه کرد: رسالت ما به عنوان یک انقلابی در دفاع از انقلاب و آرمانهای انقلاب، پاسداری از خون شهداست.

وزیر کشور تصریح کرد: باید بدانیم این رسالت دریای بیکران موضوعات، مشکلات و شرایطی است که انسان در این مسیر بییار، مولا و بیمراد حتماً سرگردان خواهد بود و در ورود به این راه با پیوند با امام و ولی فقیه قویتر حرکت خواهد کرد.

رحمانی فضلی از بصیرت به عنوان اصلیترین موضوع و جزو تأکیدات مقام معظم رهبری نام برد و گفت: یک بسیجی میبایست از آگاهیهای خود در جهت تقویت و گسترش بصیرت استفاده کند.

وی افزود: باید بصیرت افزایی را به عنوان موضوعی مهم برای ورود به صحنههای کارزار انقلاب در زمینههای سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی به کار بندیم و هر یک از شما فرماندهان بسیج در حوزههای فرماندهی خود در استانها مسئولیت بسط و پیشرفت بصیرت را بر عهده دارید.

وی با بیان اینکه معیار تمدن و سنجش قدرت در دنیا پیشرفت در چارچوبهای علمی و تولیدی مبنی بر عدالت است، گفت: همه بسیجیان مکلفند که پیشرفت و عدالت را در کشور تقویت کنند.

وزیر کشور با اشاره به دو مسیر کاری مدیریت جهادی و کارمند مسئول تصریح کرد: مدیران جهادی فعالیت برای خلق خدا را عبادت دانسته و خود را وارث خود شهدا میدانند و برای کار خود زمان نمیشناسند.

وزیر کشور ادامه داد: روحیه مدیریت جهادی اقتضا میکند که شما موتور محرکه و تحول در حوزه مسئولیت خود باشید.

وی افزود: تلاش کنیم با رفتارهای خالصانه، صادقانه و اقدامات مبتنی بر توکل به خدا و با هدف رسیدن به عبودیت واعتلای جایگاه جمهوری اسلامی ایران وتحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری آمادگی ورود به روزی که از آن به عنوان روز عید مسلمین نام برده شده داشته باشیم.

رحمانی فضلی در پایان اظهار امیداوری کرد که همکاران بسیجی در سراسر کشور با افق بخشیدن به نگاه خود مدال افتخار عبودیت را در سینه خود بدرخشانند و همواره رهنوردانی صدیق برای امام راحل، ولایت و شهدای عزیر کشور باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار