ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: اگر بتوانیم ایثار و شهادت را به عنوان فرهنگ مطلوب جامعه معرفی کنیم آسیبهای جامعه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰ - 19August 2013

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیرضا خلخالی که در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان سخن میگفت، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: آزادگان به عنوان اسطورههای صبر و استقامت باید به عنوان الگوهای زندگی به جوانان معرفی شوند.

وی ادامه داد:استان سمنان هم از لحاظ تعداد شهدا و هم جانباز و آزاده از استاهای مطرح کشور است و انتظار میرود با معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ مطلوب این ایثارگران در عرصههای مختلف الگو قرار گیرند.
 
خلخالی با بیان اینکه آمار ازدواج در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر و آمار طلاق در آن بیش از میانگین کشوری است، افزود: باید با تروج فرهنگ ایثار و شهادت تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. در این راستا حوزههای آموزشی و فرهنگی استان و نهادهای تاثیرگذار نظیر صدا و سیما و اصحاب رسانه باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین فریدون معاون بنیاد شهید استان سمنان نیز در این نشست، گفت: باید در حوزه ایثار و شهادت فعالیتها به صورت زیرساختی باشد.برگزاری یادوارهها و یا مجالس ختم آنقدرها هم تاثیر گذار نیست لذا باید در چهارچوب فرهنگ ایثار و شهادت به سمت فعالیتها و شیوه نو حرکت و برنامهریزی کرد تا این فرهنگ نهادینه شده و در جامعه گسترش یابد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار