نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

ایران اسلامی با تکیه بر دانش، علم و توانمندی‌های داخلی در اوج اقتدار است/ بسیاری از کشورها زیر چتر آمریکا هستند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون بسیاری از کشورها زیر چتر آمریکا هستند و ایران اسلامی از این وابستگی با پیروزی انقلاب اسلامی رها شده است و اکنون با تکیه بر دانش، علم و توانمندی‌های داخلی در اوج اقتدار است و به همین منظور باید به خود ببالیم.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ - 23September 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران،آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در یادواره 6 تن از شهدای روستای بایع‌کلا نکا و بزرگداشت حضرت آیت‌الله محمدی‌بایع‌کلائی از عالمان بزرگ این منطقه اظهار کرد: افرادی می‌گویند کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که بودجه نظامی را کنار گذاشت و مملکتش پیشرفت کرد، در حالی که به فرموده رهبری، این کشور اجازه داشتن چنین نیروهایی را نداشتند و به‌ نوعی به ‌دلیل برخی بی ‌مبالاتی‌ها از آن منع شدند.

وی افزود: آنانی که می‌گویند که فلان کشور پیشرفت اقتصادی داشته است چون بودجه نظامی ندارد، باید بداند که آن کشورها بسیاری از هزینه‌ها را قبل‌تر برای بمباران هسته‌ای استفاده کرده‌اند و 160 هزار نفر را با این سلاح‌ها کشتند، قتل عام کردند و لذا اجازه استفاده از بنیه نظامی را ندارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنان نمی‌توانند چنین جایگاهی را داشته باشند که از نیروی نظامی برخوردار باشند نه اینکه چون نیروی نظامی ندارند، پس هزینه‌های آن را صرف پیشرفت و اقتصاد مملکت خود کرده‌اند، نه چنین مسأله‌ای درست نیست.

این مسئول همچنین ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورها زیر چتر آمریکا هستند و ایران اسلامی از این وابستگی با پیروزی انقلاب اسلامی رها شده است و اکنون با تکیه بر دانش، علم و توانمندی‌های داخلی در اوج اقتدار است و به همین منظور باید به خود ببالیم.

آیت الله معلمی افزود: یک نویسنده مصری هم در مورد ایران می‌گوید؛ ایران از آمریکا بریده شده و اکنون ماهواره به هوا پرتاب می‌کند، موشک به فضا پرتاب می‌کند و صنایع نظامی و دفاعی مجهز دارد و ما هنوز وابسته به آمریکا هستیم و کاری نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و دانشمندان و عالمان از افراد مؤثر در هر جامعه‌ای به شمار می‌آیند، یادآور شد: توسعه کشور به توسعه فن‌آوری، نوآوری و استقلال عمل است که ایران اسلامی اکنون به این رشد و بالندگی رسیده است و این اقتدار را مدیون خون سرخ شهدای خود در طول دوران مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس هستیم.

امام جمعه قائم‌شهر با گرامی‌داشت و بزرگداشت نام و یاد شهدا گفت: شهادت هدف متعالی و مقدس برای شهدا بود که با نثار و تقدیم جان خود، تلاش کردند تا اسلام عزیز در جهان سربلند باشد و در غیر این صورت اگر بنا بود اسلام نباشد، شهادت برای شهدا چه ارزشی داشت و چرا باید خانواده‌های شهدا این مصیبت را تحمل می‌کردند؟

این مسئول اضافه کرد: تمام وصایای شهدا تأکید به ولایت‌مداری و پیرو ولی فقیه بودن از مسائل اساسی و مهم است که نباید به فراموشی سپرده شود و اینکه برخی در پی کمرنگ کردن شهدا در جامعه هستند، باید بدانیم نام یاد این شهدا انقلاب را بیمه کرده است و نباید در دام چنین افرادی گرفتار شد.

آیت الله معلمی افزود: دوستی دشمن با ما فکر اشتباهی است که نباید حتی در تصورات ما هم رسوخ پیدا کند، چرا که دشمن در هر صورت دشمن است و باید از دشمن بترسیم و بدانیم در طول تاریخ، افرادی بودند که در روز آیه صلح می‌خواندند و در شب لشکر می‌فرستادند و نقشه نابودی می‌کشیدند.

وی گفت: انقلاب ما همواره به تبع اصل اسلام، انقلابی فرهنگی، اجتماعی و حق‌طلبانه بود و بر خلاف آنچه دشمنان می‌پندارند و ما را متهم به جنگ‌جویی کرده و اهل جنگ می‌دانند، ایران اسلامی هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبوده و نیست.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان اینکه شروع اسلام با کلمه اقراء یعنی خواندن بود و انقلاب ما هم یک انقلاب فرهنگی بود که با رهبری امام راحل شکل گرفته و به جایگاه فعلی رسیده است؛ اظهار کرد: امام راحل در همه دوران زندگی خود به این مسأله و فرهنگی بودن این انقلاب تأکید داشتند.

این مسئول ادامه داد: اخلاص امام ستودنی و بی‌مانند بود و این امام بزرگوار هرگز در طول زندگی خود در پی نشان دادن خود نبود بلکه تمام برنامه‌های ایشان برای شناساندن هدف انقلاب و اسلام بود.

آیت الله معلمی اضافه کرد: اکنون بعد از امام راحل، خلف صالح و نائب ایشان نیز با تبعیت از امام راحل، راه ایشان را ادامه داده و انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داده است که باید در تمام مراحل زندگی خود، ولایت‌مداری و حمایت از ولی فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی گفت: شهدای ما پیشکسوتان عرصه جهاد هستند که با نثار جان خود، الگو، نمونه ایثار، گذشت و مقاومت برای جامعه شدند و چراغ هدایت جامعه هستند که باید با عمل به وصایای آنان و امام راحل، همواره پشتیبان اسلام، انقلاب و رهبری باشیم تا انقلاب از گزندهای مختلف در امان بماند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار