همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

پخش مستند «پلاک هشت» از صدای مرکز مازندران

مستند «پلاک هشت» مستندی است به تهیه کنندگی رضا دلدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس، به مدت یک هفته در ساعت 20 به مدت 30 دقیقه از صدای مرکز مازندران پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ - 25September 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، در طول بيش از دو دهه از پايان جنگ، كاروان هاي راهيان نور به يكی از منابع عظيم توليد معنويت، بازشناسي هويت اسلامي - انقلابي  و فرصتي براي خودسازي انقلابي نسل سوم انقلاب اسلامي تبدیل شده است .

اعزام صدها هزار علاقمند شناخت و كسب معرفت نسبت به آنچه در دهه 60 در ايران زمين رخ داده، این حرکت  را به فرصتي استرات‍ژيك براي نظام اسلامي تبدیل کرده تا بتواند با آشنا ساختن جوانان با آرمان هاي انقلاب اسلامي، تداوم انقلاب و دستيابي به افق هاي پيش روي آن را هموار سازد.

نقش انكار ‌ناپذير حركت راهيان نور در پيوند نسل جديد با نسل جنگ تحميلي و آشنايي جوانان با واژه‌هاي عشق، ايثار و از خودگذشتگي ضرورت استمرار برپايي اردوهاي راهيان نور در ايام مختلف سال را طلب می کند که با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره حماسه‌آفرينان هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌هاي پاك اسلامي برگزار شود.

اگر بخواهیم صحنه های به یاد ماندنی جنگ و دفاع مقدس برای تمام نسل ها ماندگار بماند باید آن رشادت ها، شهادت ها و جانبازی ها را در قالب های مختلف هنری عرضه کنیم و در این بین، رادیو بعنوان رسانه ای فراگیر می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

بی شک حضور در کاروان راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی یکی از بهترین مکانها برای تهیه یک برنامه مستند رادیویی است که می تواند جوانان را با بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی آشنا کند و بندگان برگزیده ی خداوند را به عنوان الگویی مناسب برای نسل امروز معرفی نماید.

در این مستند «پلاک هشت» به روزشمار هفته دفاع مقدس، نقش مازندران در دفاع مقدس، سفرنامه ، روایت عاشقی و قدرشناسی مردم عزیز و گفتگو با زائران و بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی غرب و جنوب و بررسی نقش تاثیرگزاری این حرکت مردمی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان، استفاده از منابع بکر آرشیوی و گزارشهایی که در ایام جنگ از رزمندگان مازندرانی گرفته شده جهت تجدید خاطره، پاسخ به شبهات جنگ و صحب با کارشناسان خبره، کلام بزرگان، استفاده از سرودها، افکت ها و نواهای ویژه دفاع مقدس بویژه نواهای بومی و محلی و ....اشاره شده است.

مستند «پلاک هشت» مستندی است به تهیه کنندگی رضا دلدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس، به مدت یک هفته در ساعت 20 به مدت 30 دقیقه از صدای مرکز مازندران پخش می شود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
سلام
این برنامه رو گوش میدم هر شب
عالیه
دست مجموعه ساخت این برنامه درد نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
پلاک هشت بهترین برنامه صدای مازندران
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
پلاک هشت عالیه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار