فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی:

وظیفه امروز ما شناخت سیره شهداست

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی گفت: وظیفه امروز ما شناخت سیره شهداست و اگر روحیه ایثار و از خود گذشتگی حاکم به جبهه ها به جوامع امروزی منتقل گردد،در هیچ یک از عرصه های فرهنگی ، اقتصادی، سیاسی و... مشکلی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ - 28September 2016
سرتیپ دوم پاسدار غلام عسگر کریمیان در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس از آذربایجان شرقی، اظهار داشت: حمله عراق به ایران تنها حمله به خاک ایران نبود بلکه حمله به یک ایدوئولوژی بود. دشمنان برای از بین بردن ایده و آرمان انقلاب اسلامی به کشورمان حمله کردند. قرارداد 1975 الجزایر نیز بهانه‌ای بیش نبود و دست آویزی برای حمله به دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایده ناب حضرت امام با عنوان اسلام ناب محمدی مقابل اسلام مرتجع عربی و غربی مطرح می‌کردند.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی گفت: به واسطه ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی،از همان روزهای نخست شکل گیری‌ مورد غضب دشمنان قرار گرفت و استکبار جهانی صدام ملعون را به عنوان نماینده خود انتخاب کرد تا در جنگی نیابتی وارد نبرد با ایران شود.
 
وی ادامه داد: به کار بردن اصطلاح جنگ بین ایران و عراق تلقی درستی نیست، بهتر است بگوییم جنگ بین انقلاب اسلامی و استکبار جهانی چرا که اگر ما ماهیت استکبارستیزی را نداشتیم آمریکا و هم پیمانانش کاری به کار ما نداشتند.

سردار کریمیان افزود: از عواملی که موجبات پیروزی ما در دوران دفاع مقدس را مهیا نمود، مبحث وحدت می باشد. وحدت بین مردم و دولت، دولت و مردم. وحدت بین نیروهای مسلح، همچنین وابستگی عاطفی بین نیرو‌های مسلح و فرمانده هانشان، یعنی حضرت امام که واقعاً بر دلها حکومت میکرد و می‌کنند.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عامل وحدت سبب شد تا در دوران جنگ تحمیلی به موفقیت های غیر قابل وصفی دست یابیم. مناطق اشغالی را آزاد کنیم و سپس وارد خاک عراق شویم و دشمن را به سزای اعمالش براسانیم. وحدت و انسجام مایه ی خیر و برکت برایمان بود. خداوند نیز در قرآن کریم بر این آرمان مهم تاکید کرده اند : "یدالله مع الجماعه" حضرت امام نیز در اکثر صحبت هایش، مردم را به حفظ انسجام و وحدت مقابل دشمن دعوت کرده اند.

وی در ادامه گفت: دوران دفاع مقدس ما پیروزی خون بر شمشیر و ایمان بر تجهیزات مدرن بود. در حقیقت رزمندگان ایران با تاسی به فرهنگ عاشورایی و فقط با سلاح ایمان مقابل دشمن ایستادگی نمودند. ما در این دوران از لحاظ تجهیزاتی به هیچ وجه نتوانستیم، داشته هایمان را با امکانات دشمن قرینه سازی نماییم.
 
فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ابراز داشت: براساس آمار ثبت شده 44کشور از لحاظ مالی تجهیزاتی و مستشاری به عراق مدد می رساندند.در مقابل ایران تک تنها وسط میدان ایستادگی می کرد. اوایل جنگ عراق 464 فروند هواپیما در اختیار داشت. در طول هشت سال جنگ تحمیلی 500 فروندهواپیما و پرنده ی آنها توسط نیروهای ایرانی منهدم و یا از کار افتاد ولی باز در آخر جنگ عراق 600 فروند هواپیما و هلی کوپتر در اختیار داشت. این نمونه ی بارز و آشکاری است از کمک مستقیم جبهه ی استکبار جهانی به عراق. فلذا در دوران دفاع مقدس به فرموده حضرت امام همه ی اسلام مقابل همه کفر قرار گرفته بود.
 
وی افزود: با مدد گرفتن از فرهنگ اصیل عاشورایی،پیروزی ما در دفاع مقدس همه جانبه بود. صرفاً پیروزی نظامی نبود که بگوییم خاک کشورمان را آزاد کردیم و وارد کشور دشمن شدیم. آنها اصرار کردند تا قرارداد 598 را قبول کنیم و طرفین به مرزهای بین المللی برگردند. اسرا آزاد شوند و بقیه مسائل. نه خیر. ما هم پیروزی سیاسی داشتیم و هم دیپلماسی که به صورت رسمی نیست در سازمان ملل اعلامیه ای منتشر گردیدد در باب اینکه، عراق آغازگر جنگ بوده است. این مطلب پیروزی مهمی برایمان بود.

سردار کریمیان اظهار داشت: جنگ هشت ساله تحمیلی شاخصه دیگری هم داشت در سده های گذشته هر وقت ایران وارد جنگی می شده است ، قسمتی از خاک خود را از دست می داد ولی در هشت سال دفاع مقدس، حتی وجبی از خاک خودمان را به دشمن واگذار نکردیم وقتی هم بحث قطع نامه 598 مطرح شد ما درون خاک دشمن حضور داشتیم. این امر امکان پذیر نبود مگر با ایثار و فداکاری جوانان غیرت مند این مرز و بوم و پشتیبانی ملت غیور ایران و همچنین توجه و عنایات حضرت حق تعالی.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در بحث فرهنگی، باید عرض کنم فرهنگ جاندار استخوان دار انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و همچنین شخصیت انقلابی مردم ایران. روحیه ایثار و فداکاری در این ایام توانست خود را نشان دهد.

وی در آخر ادامه داد: مورد آخری که حتما باید به آن توجه کرد این مسئله مهم است که : عاقبت دشمن چه شد و عاقبت حضرت امام چطور!؟ صدام به آن شکل ، با زبونی و پستی به هلاکت رسید ولی حضرت امام در قلب ها و ذهن ها زنده است. بزرگترین تشیع جنازه جهان برای ایشان برگزار شد. با این اوصاف وظیفه ی امروزمان این است که سیره ی شهدا را بشناسیم و بشناسیم که اگر روحیه ایثار و از خود گذشتگی حاکم به جبهه ها به جوامع امروزی منتقل گردد، حتم بدانید در هیچ یک از عرصه های فرهنگی ، اقتصادی سیاسی و... مشکلی نخواهیم داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها