عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه استان زنجان خبر داد؛

تهیه بانک اطلاعات رزمندگان یگان دریایی سپاه در زنجان

عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: بانک اطلاعات رزمندگان یگان دریایی سپاه استان زنجان تهیه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ - 30September 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، علیرضا زینالی اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس باید حفظ شده و همچنین این ارزش‌های و ویژگی‌ها برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی رزمندگان یگان دریایی سپاه استان زنجان، اضافه کرد: برای بیان رشادت‌های رزمندگان این یگان نخستین گردهمایی رزمندگان یگان دریایی سپاه استان زنجان برگزار شده است.

عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: به اذعان بسیاری از کارشناسان برتر جهان و ایران، از ویژگی‌های متمایز دوران دفاع مقدس موضوع ناشناخته بودن آن بوده که هنوز با گذشت چندین سال از پایان آن، بسیاری از ناگفته‌های جنگ باقی مانده و بیان نشده است.

زینالی با بیان اینکه همچنان بسیاری از ویژگی و کارکردهای دفاع مقدس ناشناخته باقی مانده است، گفت: از جمله این موارد می‌توان به ناشناخته بودن اقدامات و رشادت‌های یگان دریایی سپاه اشاره کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروهای یگان دریایی با حضور خود، روند جدیدی را در عملیات‌های دفاع مقدس ایجاد کرد و این یگان به عنوان بن بست شکن دفاع مقدس تلقی می‌شد.

عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه این یگان با اقدامات خود روند جدیدی را در دوران دفاع مقدس ایجاد کرد، گفت: عملیات یگان دریایی شامل استراتژی جنگ آبی و خاکی در پیاده شدن عملیات‌ها بوده است.

زینالی ادامه داد: بعد از عملیات رمضان شاهد ایجاد تحول در جریان نبردهای دفاع مقدس بودیم که سرنوشت جنگ را عملیات‌های آبی و خاکی تغییر داد.

وی با تاکید بر اینکه غواصان دریا دل و رزمندگان یگان دریایی طلایه داران دوران دفاع مقدس بودند که در رابطه با این افراد کمتر بحث شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در ادامه سخنان خود از ایجاد مجمع رزمندگان یگان دریایی سپاه استان خبر داد و افزود: برای فعالیت‌های این مجمع پنج اهداف عملیاتی تدوین شده است.

زینالی در این رابطه اظهار کرد: ایجاد انسجام بین رزمندگان یگان دریایی دوران دفاع مقدس به منظور حفظ و ارتقا و انتقال روحیه یگان دریایی به جامعه، برگزاری مراسم‌های مناسبتی با حضور رزمندگان یگان دریایی در سطح شهرستانی و استانی، یگانی و ملی و مشارکت در تدوین عملکرد رزمندگان استان زنجان که تا کنون حرکت منسجمی در این رابطه انجام نشده، از اهداف تشکیل این مجمع است.

وی با اشاره به دیگر اهداف در این راستا اظهار کرد: اینکه بستر سازی برای جمع آوری تدوین و نشر خاطرات رزمندگان یگان دریایی از دیگر اهداف تشکیل مجمع رزمندگان یگان دریایی سپاه استان زنجان است.

عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا با جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و تدوین آن نیز پیش‌بینی شده است.

زینالی با بیان اینکه زنجان 15 شهید در عملیات های دوران دفاع مقدس از یگان دریایی تقدیم انقلاب شده است، گفت: این شهیدان در طول دوران دفاع مقدس از شهرستان‌های ابهر، زنجان و خدابنده بوده است.

وی با اشاره به شناسایی رزمندگان یگان دریایی دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تا به امروز 85 نفر از رزمندگان یگان دریایی در شهرستان‌های زنجان و ابهر و خدابنده در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیأت موسس پیشکسوتان یگان دریایی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان اظهار کرد: براساس تفکیک‌های صورت گرفته در ابهر 50 رزمنده، زنجان 20 رزمنده و در خدابنده کمتر از 20 رزمنده یگان دریایی شناسایی و اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

نظر شما
پربیننده ها