بعد از ابطال وتوی اوباما؛

اولین شکایت از عربستان در آمریکا رقم خورد

اولین شکایت از عربستان بواسطه قانون «عدالت در برابر حامیان تروریسم» یا جاستا- که به موجب آن خانواده قربانیان حملات 11 سپتامبر می‌توانند علیه ریاض اقامه دعوی کنند- به دادگاه ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ - 01October 2016
اولین شکایت از عربستان در آمریکا رقم خورد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک زن آمریکایی که همسرش در حملات 11 سپتامبر 2001 جان باخته بود، با اقامه دعوی علیه عربستان سعودی خواهان دریافت غرامت شده است.
 
بر اساس گزارش «بلومبرگ»، «استفانی راس دسیمون» شکایت‌نامه خود را جمعه به دادگاهی در واشنگتن ارائه داد و اعلام کرد که حکومت ریاض به القاعده و اسامه بن‌لادن، سرکرده پیشین آن -که به زعم آمریکا مسئول حملات 11 سپتامبر هستند- کمک کرده‌است.

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا با 348 رأی موافق در مقابل 77 رأی مخالف و سنای آمریکا با 97 رأی موافق در مقابل 1 رأی مخالف، به طرح موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» یا جاستا- که به موجب آن خانواده قربانیان حملات 11 سپتامبر می‌توانند علیه حکومت ریاض اقامه دعوی کنند- رأی مثبت دادند.

این طرح در حالی به تصویب مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رسید که باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور، آن را وتو کرده بود.

گفته می‌شود 15 نفر از عوامل حملات 11 سپتامبر، از اتباع عربستان بوده‌اند؛ شواهد موجود نیز حاکی از آن است که این افراد با مقام‌های بلندپایه سعودی در ارتباط بودند.

دسیمون در زمان مرگ همسر خود، پاتریک دان که از فرماندهان نیروی دریایی آمربکا محسوب می‌شد باردار بود؛ او همچنین از طرف فرزندش از عربستان شکایت کرده است.

این شهروند آمریکایی به دلیل مرگ همسر خود و تحمیل فشارهای روحی از عربستان شکایت کرده است اما میزان غرامتی که او می‌خواهد هنوز مشخص نیست.

اوباما چهارشنبه بعد از باطل شدن وتوی خود گفت رأی مثبت کنگره به تصویب جاستا یک اشتباه و نشأت گرفته از فضای سیاسی کشور بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: کنگره با ابطال وتوی او «رویه‌ای خطرناک» را در پیش گرفته است.
 
انتهای پیام/ 411
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار