فانی در مراسم نواخته شدن زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر»:

رشد «تعاملات اجتماعی» از برکات «امر به معروف و نهی از منکر» است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ شکل گیری امت اسلامی است، گفت: به برکت امر به معروف و نهی از منکر تعاملات اجتماعی رشد پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ - 03October 2016
رشد تعاملات اجتماعی از برکات «امر به معروف و نهی از منکر» استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواخته شدن زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر» در مدارس کشور در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و ماموریت آموزش و پرورش در این حوزه اظهار داشت: ما در بحث تربیت یک سند بالادستی داریم به نام سند تحول نظام آموزش و پرورش که طراحی و تصویب این سند از سال 89 تا 91 به طول انجامید.

وی افزود: در این سند هدف نظام تعلیم و تربیت، رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این سند تحول شش ساحت تربیتی مشخص شده است، عنوان کرد: یک ساحت، ساحت تربیت اخلاقی است و تربیت اجتماعی سیاسی ساحت دیگری است که به دانش آموز یاد می‌دهد چگونه در جامعه زندگی کند. تربیت علمی و فن آورانه ساحت دیگر است.

فانی گفت: تربیت زیبا شناختی و تربیت بدنی و تندرستی از دیگر ساحت‌های ابعاد تربیت است. تربیت اقتصادی و حرفه نیز آخرین ساحت تربیتی است.

وی با اشاره به ساحت تربیت اجتماعی اظهار داشت: مقوله امر به معروف و نهی از منکر در این بخش جای می‌گیرد. وقتی در جامعه زندگی می‌کنیم باید به اطرافیان و اتفاقاتی که اطرافمان می‌افتد حساس و مسئولیت پذیر باشیم و در جایی که شرایطش ایجاب می‌کند امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در واقع امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ شکل گیری امت اسلامی است و به برکت امر به معروف و نهی از منکر تعاملات اجتماعی رشد پیدا می‌کند.

فانی یکی از مشکلات پیش روی جامعه جهانی را رشد فردگرایی بیان کرد و اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در تقویت جمع گرایی موثر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ترویج فرهنگ اسلامی می‌تواند از نتایج امر به معروف و نهی از منکر باشد و پرهیز از دروغ گویی تهمت و غیبت از نتایج امر به معروف و نهی از منکر است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تقویت اخلاق در جامعه گفت: تقویت اخلاق موجب افزایش اعتماد اجتماعی می‌شود و افزایش اعتماد اجتماعی سبب افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد و سرمایه اجتماعی عامل ایجاد انگیزه در افراد است.

فانی تاکید کرد: افزایش انگیزه در افراد موتور محرک سبک زندگی ایرانی اسلامی است. اگر می‌خواهیم سبک زندگیمان منطبق بر فرهنگمان باشد باید کار جمعی و سرمایه اجتماعی را در کل مردم تقویت کنیم و امر به معروف می‌تواند این روحیه را در ما ایجاد کند که نهایتا این می‌تواند به توسعه پایدار جمهوری اسلامی منجر شود.

فانی در پایان امر به معروف و نهی از منکر را باعث دوام و قوام جامعه دانست و افزود: آموزش و پرورش به سهم خود در کتاب‌های درسی، برنامه‌ها، انجمن‌ها و غیره نسبت به این واجب شرعی وظایف خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار