در اولین روز از ماه محرم؛

زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر» در مدارس کشور نواخته شد

زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر» صبح امروز باحضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یکی از مدارس شهر تهران و همزمان در سراسر کشور نواخته شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ - 03October 2016
نواخته شدن زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر» در مدارس کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، صبح امروز(دوشنبه) و در نخستین روز از ماه محرم زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر» با حضور «علی اصفر فانی» وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام «سیداحمد زرگر» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کمره‌ای مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و شجاعی رییس مرکز استعدادهای درخشان در مدرسه علامه حلی 4 در نبرد جنوبی تهران به صدا درآمد.
 
حجت الاسلام زرگر در این مراسم به هدف نواخته شدن زنگ «احیای امر به معروف و نهی از منکر» در مدارس اشاره کرد و افزود: این حرکت تلنگری است برای اینکه یادمان باشد که یکی از واجبات دین امر به معروف و نهی از منکر است؛ چرا که این فریضه مهم در طول تاریخ مظلوم مانده است.

وی افزود: یادمان باشد این فریضه افضل الفرائض است و یک واجب معمولی نیست و این فریضه فردی نیست؛ بلکه اجتماعی است. یعنی جامعه اسلامی باید آمر به معروف باشد نه یک فرد و این حرکت باید نظارت همگانی باشد و همه مردم خود را موظف بدانند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه این فریضه مهم امر پیشگیری را بر عهده دارد، افزود: این فریضه مهم تعامل میان دو انسان است و از این بابت خیلی حساسبت دارد و آموزش، برنامه ریزی و سازماندهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به وظایف نظام در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه قانون امر به معروف و نهی از منکر با ظرفیت‌های اساسی در مجلس تصویب شده است و خلاهایی که احساس می‌شد یافته و راه حل‌های آن پیدا شد.
 
حجت الاسلام زرگر با اشاره به اینکه برای تک تک وزارتخانه‌ها وظایفی مشخص شده است، عنوان کرد: وظیفه خاص اموزش و پرورش، آموزش احکام امر به معروف و نهی از منکر و اطلاع رسانی قانون در این مساله مهم است و وظیفه دیگر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش همچون دیگر وزارتخانه‌ها است.
 
دبیر ستاد  امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما از این شورا درخواست داریم نقش مردم در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر را پر رنگ کند. لذا در این خصوص برنامه‌ای برای استفاده از مردم در برنامه امر به معروف و نهی از منکر طراحی شده است.

وی اظهار داشت: در این خصوص گروه‌هایی محله محور تشکیل، آموزش، گزینش و ساماندهی شده‌اند تا از آن‌ها برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود.

حجت الاسلام زرگر در پایان از اموزش و پرورش خواست تا در تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بکوشد و افزود: آموزش و پرورش در بحث یاوران امر به معروف و نهی از منکر نیز پیش برود و آموزش‌های لازم را ارائه دهد تا شاهد باشیم این فریضه الهی فرهنگی محسوس شود. 
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها