فرمانده انتظامی استان کرمان:

ده درصد متهمان جرایم فضای مجازی زیر 17 سال سن دارند

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه جرائم فضای مجازی در یک سال اخیر 982 وقوع جرم اتفاق افتاده و ده درصد متهمان جرایم فضای مجازی زیر 17 سال سن دارند.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ - 06October 2016
به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا، افزود: کاهش 29 درصدی وقوع شرارت در استان کرمان یکی از موفقیت های استان کرمان در حوزه نظم و امنیت به شمار می رود.

وی به افزایش 39 درصدی کشف سرقت های مسلحانه در کرمان طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: قتل های مسلحانه در کرمان 39 درصد افزایش کشف و وقوع قتل نیز در یک سال اخیر پنج درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با وجود بکارگیری همه توان نیروهای انتظامی بصورت مستمر شاهد تصادفاتی هستیم که موجب نگرانی است و طی سال جاری در تصادفات منجر به جرح استان کرمان افزایش 13 درصدی را شاهد بودیم.

وی گفت: در مجموع چهار درصد از مجموع تصادفات استان کرمان منجر به فوت افراد شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه به کشفیات مئاد مخدر اشاره کرد و  گفت: 89 هزار و 490 کیلوگرم مواد مخدر طی سال اخیر در کرمان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در زمینه افیون مواد مخدر با وجود همه اقدامات مقابله ای انجام شده همچنان شاهد افزایش برخوردهای انتظامی هستیم که منجر به شهادت و مجروحیت ماموران انتظامی استان کرمان می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 2 هزار و 441 کیلوگرم مرفین نیز طی سال اخیر در این استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 76 درصد افزایش داشته است.
وی به کشف 2 هزار و 511 کیلوگرم هروئین و افزایش 54 درصدی کشف این ماده مخدر نیز اشاره کرد و افزود: حشیش کشف شده در کرمان طی یکسال اخیر 10 هزار و 106 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 19 درصدی را داشته است.

وی به وقوع جرائم فضای مجازی در یک سال اخیر در کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در این مدت 982 وقوع جرم را در این استان داشته ایم که در این زمینه شاهد کشف 103 درصدی بوده ایم.
سردار بنی اسدی فر اولویت تخلفات و جرایم حوزه مجازی را برداشت غیرمجاز اینترنتی با سهم 31 درصد، کلاهبرداری اینترنتی با سهم 14 درصد، مزاحمت اینترنتی با سهم 11 درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب را با سهم 8 درصد اعلام کرد.

وی یادآور شد: متهمان جرایم فضای مجازی از نظر سنی 10 درصد زیر 17 سال، 33 درصد بین 18 تا 25 سال و 57 درصد نیز 26 سال به بالا هستند.

وی عنوان کرد: در تحقیقات و بررسی های تخصصی انجام شده انگیزه متهمان به ترتیب مربوط به کسب منافع مالی، مسائل ضداخلاقی و انتقام جویی و تسویه حساب های شخصی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین گفت: 10 هزار و 780 مورد ویزیت رایگان در راستای اجرای طرح های مردم یاری در شهرستان های جنوبی استان کرمان انجام و بیش از 350 میلیون ریال دارو توزیع شده است.

وی به اجرای طرح های مردم یاری نیروی انتظامی در شهرستان های ریگان، منوجان، نرماشیر، قلعه گنج ، فهرج و فاریاب اشاره کرد و گفت: در این راستا نوشت افزار به ارزش 50 میلیون ریال نیز در این استان توزیع شده است.

وی گفت: بسته های غذایی به ارزش 50 میلیون ریال نیز در راستای اجرای این طرح های مردم یاری به افراد نیازمند اهدا شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه درباره مقابله با عرضه قلیان نیز گفت: پیگیری موضوعات مربوط به قلیان با نهادهای بهداشتی و درمانی است و از آنجا که برخی مواد موجود در تنباکو، سلامت جامعه را به خطر انداخته، نیروی انتظامی به وظیفه خود برای پشتیبانی از نیروهای بهداشتی و درمانی عمل می کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار