امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

زیردریایی فاتح احتمالا در رزمایش ولایت ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه زیردریایی فاتح انشاءالله در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، گفت: امیدواریم این زیردریایی در رزمایش ولایت ۹۲ به آب انداخته شود.
کد خبر: ۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴ - 18August 2013

زیردریایی فاتح احتمالا در رزمایش ولایت ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران در خصوص سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش کشور آذربایجان به ایران گفت: فرمانده نیروی دریایی ارتش آذربایجان درخواست کرده که سفرش به ایران به دلیل مشکلاتی که دارد، به تعویق بیفتد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است رزمایش مشترکی با این کشور برگزار کنید، اظهار داشت: اجازه بدهید فرمانده نیروی دریایی آذربایجان به ایران سفر کند و با هم صحبتهایی داشته باشیم و بعد از آن مشخص خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که چه وظایفی برای پایگاه نظامی پسابندر تعریف شده است، تصریح کرد: اقتدار نیروی دریایی راهبردی در سواحل جنوب شرق کشور برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت است، چرا که این سواحل بر آبهای آزاد و اقیانوسها مشرف است و مهمترین سواحل جمهوری اسلامی ایران قلمداد میشود، لذا باید پایگاههایی را در این منطقه داشته باشیم.


سیاری ادامه داد: منطقه سوم کنارک پایگاه دریایی راس میدان و پایگاه دریایی پسابندر در این منطقه تعریف شدند و هر کدام برابر شرح وظایف سازمانی باید در این سواحل به وجود بیایند و به تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند تا بتوانند گشتهای دریایی کنترل آبهای سرزمینی منطقه نظارت آبهای آزاد و حضور در آبهای آزاد را تامین کنند.


وی تصریح کرد: امیدواریم این حرکتی که در جهت ساماندهی سواحل جنوب شرق و یا همان مکران آغاز شده، با سرعت به پیش برود که باعث میشود مسئلهای که فرمانده معظم کل قوا در مورد گنج و ذخیره خواندن سواحل دریای عمان و یا مکران و حضور در دریای عمان را بتوانیم جامه عمل بپوشانیم و این مورد باعث میشود سواحل کشور توسعه پیدا کند و آباد شوند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همه شهرهای مهم جهان در کنار دریاها قرار دارند، افزود: امیدوارم ما نیز بتوانیم سواحل خود را آنقدر آباد کنیم که نهایت بهره را از نعمتهای خدادادی ببریم.


سیاری در خصوص زمان برگزاری رزمایش ولایت 92، گفت: این رزمایش در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن بستگی به شرایط دارد که بعدا معلوم میشود و انشاءالله این رزمایش در محدوده زمانی که رزمایش ولایت 90 و 91 برگزار شدند، در آبهای آزاد برگزار خواهد شد.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زیر دریایی فاتح چه زمانی به آب انداخته میشود، اظهار داشت: این زیردریایی انشاءالله در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، اما زمان دقیق آن معلوم نیست و امیدواریم در رزمایش ولایت 92 به آب انداخته شود، اما نمیتوانم با قطعیت بگویم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: موشکانداز کلاس کمان انشاءالله در سال 93 رونمایی میشود.

نظر شما
پربیننده ها