در قزوین برگزار شد؛

نشست نقد و بررسی کتاب «جنگ سال‌هاست که تمام نشده»

نشست نقد و بررسی کتاب «جنگ سال‌هاست که تمام نشده» نوشته مهدی مردانی به مناسبت هفته ملی کودک در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 09October 2016
به گزارش دفاع پرس از قزوین، نشست نقد و بررسی کتاب «جنگ سال‌هاست تمام نشده» با حضور مدیرکل کانون استان قزوین، دکترعلی اصغر ارجی نویسنده و مدرس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه، روح الله شریفی کارشناس ادبی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مربیان و اعضای فعال ادبی در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) با اشاره به موضوع و مفاهیم سروده های کتاب "جنگ سال‌هاست که تمام نشده، آن‌ها را آثاری در سوگ صلح و نه در وصف جنگ دانست.

اروجی با اشاره به این که دفاع مقدس به سبب ارزش دفاع ازارزش‌ها، خاک، آبرو و وطن در تاریخ ایران مایه افتخار خواهد بود، هرتلاشی برای ماندگاری و یادآوری خاطرات آن را ستودنی وقابل احترام دانست.

دکتر ارجی نیز با بیان حس و حال زلال آثار مهدی مردانی، سروده‌های او را در این کتاب، تبلور نگاه صادقانه به عظمت و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و با اشاره به این که یادمان‌های دفاع مقدس با واژه ها و هنر ماندنی خواهد شد، اشعار مهدی مردانی را دراین کتاب، تلاشی هنرمندانه برای پیوند مفهوم واژه دانست.

درادامه با حضور مهدی مردانی نویسنده کتاب، سیداحسان امامی تصویرگر کتاب و دکتر ارجی مدرس ادبیات فارسی، اعضا درباره سروده ها، سبک، تصویرگری و مفاهیم این کتاب ابرازعقیده کردند و نقدهای خودرا در گفت و گویی صمیمانه مطرح کردند.

مردانی نویسنده کتاب با ابراز خرسندی از مهیا شدن شرایط برای نقد کتاب نوجوانان توسط خود نوجوانان، ژرف نگری و نکته سنجی اعضا در نقد این کتاب را بسیار ارزشمند و ستودنی دانست.

خوانش چند سروده این کتاب و تقدیر از نویسنده وتصویرگر آن برنامه پایانی این نشست بود.

گفتنی است، مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین نزدیک به 22 سال است که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می کند و تاکنون 20 کتاب از وی منتشر شده که پایین پای ابیات، مرگ قلابی ماهی‌ها، پشت پرده ملکوت،عاشقانه‌های یک جهنمی، دلتنگی‌های یک آپارتمان شعر نوجوان، جزیره‌‌ای در اتاق من شعر نوجوان و باران در خیمه از جمله آثار او به شمار می آید.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها