سردار زاده‌کمند در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

توسعه برنامه‌های آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در دستور کار قرار دارد

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های زیربنایی آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در دستور کار این نیروها از جمله نیروی انتظامی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸ - 05February 2014

توسعه برنامه‌های آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در دستور کار قرار دارد

سردار محمد جواد زاده کمند، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس درباره ارتقاء آمادگی جسمانی کارکنان و سربازان نیروی انتظامی گفت: معتقدیم که نشاط، شادابی و سلامت جسمانی سربازان مهمترین عامل در افزایش انگیزه آنها برای انجام خدمت مفید و مناسب در نیروی انتظامی است؛ لذا در پنج سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در مجوعه نیروی انتظامی و نیروهای مسلح در حوزه ورزش و سایر عرصههای فرهنگی صورت گرفته که البته با شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی افزود: در نیروی انتظامی تلاش کردیم برنامههای متعددی برای توانمندسازی سربازان در عرصههای مختلف مانند فنی و حرفهای، فرهنگی و ورزشی اجرا کنیم تا در طول خدمت سربازی و هم زمانی که پس از خدمت وارد جامعه میشوند با بهرهمندی از این آموزشها بتوانند در عرصههای بیشتری خدمت کنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در خصوص برنامههای تشویقی مشارکت کارکنان در برنامههای آمادگی جسمانی، بیان داشت: همین که زمینههای حضور پایوران و سربازان را در برنامههای سلامت جسمی، روحی و روانی فراهم میکنیم، بهترین مشوق است؛ البته جوانان ما برای حضور در این عرصهها نیاز به تشویق ندارند، چون اگر زمینههای حضور افراد را فراهم کنیم قطعا استقبال جوانان بسیار بالا خواهد بود.

سردار زاده کمند گفت: اگر مشکلی وجود دارد در زمینه سازی شرایط و ورود جوانان در عرصههای مورد اشاره است که این مشکل را باید نیروهای مسلح برطرف کنند.

وی افزود: ما در نیروی انتظامی یکی از عوامل موثر در ترفیعات و انتصابات را کسب حداقل شرایط آمادگی جسمانی قرار دادهایم و در این رابطه آزمونهای جسمانی متعددی را هم پیشبینی کردیم. علاوه بر این دفترچه سلامت هم برای کارکنان تعریف کردیم و این را رصد میکنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: البته کسانی که اضافه وزن داشته باشند از طریق ورزش یا از طریق درمان، تناسب سازی جسمانی آنها را پیگیری میکنیم و اگر بعد از فرآیندی که تعریف کردیم، نتوانند خود را با شرایط پیشبینی شده تطبیق دهند، در مورد چنین افرادی تصمیمگیریهای لازم صورت میگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار