رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

معرفی شهدای مدافع حرم به دانش آموزان رسالتی سنگین است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: معرفی شهدای مدافع حرم رسالت سنگینی است که باید به نسل دانش آموز، جوان و نوجوان به عنوان الگوی تربیتی به خوبی معرفی کنیم تا در زندگی از آنان بهره جویند.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ - 16October 2016
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «مینو اصلانی» رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در همایش نقش زنان در دفاع مقدس که صبح امروز در دبیرستان دخترانه «هاجر» منطقه 11 تهران برگزار شد، تاریخ دفاع مقدس را بسیار درخشان دانست و اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس، اتفاقی مهم بود که می‌توان از اتفاقات و حوادث آن دوران فیلم‌ها و کتاب‌های بسیاری ساخت و به رشته تحریر در آورد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس شاهد حضور و مشارکت مردم از تمامی اقشار و سنین مختلف بودیم که حتی بسیاری از این عزیزان یا به شهادت رسیدند و یا به خیل عظیم خانواده ایثارگران پیوستند که از آن جمله می‌توان به شهدا و ایثارگران زن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

اصلانی ادامه داد: دختر ۱۷ ساله‌ای به نام «معصومه آباد» نمونه‌ای از حضور زنان در دفاع مقدس است که توانست با استقامت خود، ارتش عراق را به زانو در آورد؛ البته این بانوی ایثارگر نمونه‌ای از خیل عظیم زنانی است که هر یک به نوعی سهم خود را به این انقلاب ادا کردند؛ بنابر این می‌توان گفت که زنان و دختران ایرانی با استقامت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام، ارتش عراق را خسته کردند.

وی سپس با تاکید بر اینکه زنان و دختران کشورمان باید به تاریخ سرافراز خود افتخار کنند و از تاریخ درس بگیرند، به ضرورت معرفی شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: معرفی این شهدا رسالت سنگینی است که باید به نسل دانش آموز، جوان و نوجوان به عنوان الگوی تربیتی به خوبی معرفی کنیم تا در زندگی از آنان بهره جویند و بتوانند بصورت عملی از راه زینب گونه این دلیر مردان بهرمنده شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: دختران امروز آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند به همین جهت می‌بایست به زنان و دختران شهید تأسی پیدا کنند و «معصومه آباد»ها را الگو قرار دهند.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان مدافع حرم «علی آقا عبدالهی» و «مرتضی کریمی» تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار